Μια υδροφοβική τρισδιάστατη επίστρωση του αμαξώματος κάνει περιττό το πλύσιμο του αυτοκινήτου και προστατεύει από τη βρωμιά -και συνεπώς τη δυσλειτουργία- τους αισθητήρες των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης.
Η τεχνολογία αυτή αναπτύχθηκε από την Actnano, μια νεοφυή επιχείρηση στο Cambridge της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ. Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος Taymur Ahmad, το υλικό της υδροφοβικής επίστρωσης λέγεται Nanoguard και «αρχικά μια λεπτή του στρώση χρησιμοποιείται για να προστατεύει τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας ADAS, και συγκεκριμένα τη μονάδα ελέγχου, τους συνδέσμους, τους ημιαγωγούς και τα LED».
«Αλλά στο επόμενο βήμα», συνεχίζει ο Ahmad, «το Nanoguard μπορεί να απλωθεί ως προστατευτικό του χρώματος σε ηλεκτρικές συσκευές ή σε έξυπνες οικιακές λύσεις όπως στο συναγερμό ή στις κάμερες των θυροτηλεφώνων».
Η επιτυχία της πατέντας αυτής αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι οι γερμανικές BMW και Porsche πρόσφατα αγόρασαν μετοχές της Actnano μέσω θυγατρικών τους εταιρειών, ενώ το Nanoguard ήδη χρησιμοποιείται από την Tesla για την προστασία της πλειάδας των εξαρτημάτων των ηλεκτρονικών της συστημάτων ADAS και ημί-αυτόνομης οδήγησης.
Τώρα, ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Actnano, Justin Kleingartner, εξηγεί ότι το Nanoguard μπορεί να έχει και ευρύτερη χρήση: «Από τη στιγμή που η επίστρωση αυτή είναι αρκετά ελαστική για να επιτρέπει την ακτίνα 180 μοιρών ενός ραντάρ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καλύψει όλο το όχημα σαν δεύτερο, διάφανο δέρμα.
»Το φιλμ επένδυσης αυτό δεν είναι μόνο υδροφοβικό, μπορεί και να προστατέψει το χρώμα από τη βρωμιά και τους λεκέδες. Η παραγωγή του απέχει ακόμη περίπου δύο χρόνια, αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτό το πολύ ιδιαίτερο υλικό θα κάνει το πλύσιμο του αυτοκινήτου ξεπερασμένο».
Μια πολύ σημαντική παράμετρος του υλικού αυτού, όπως διευκρινίζει η εταιρεία της Μασαχουσέτης είναι ότι παράγεται από βιώσιμα υλικά: δεν περιέχει επιβλαβείς χημικές συνθέσεις φθορίου που εντοπίζονται συνήθως τις βαφές των αυτοκινήτων.
Επιπλέον, δεδομένου ότι το Nanoguard είναι διαφανές σε ποσοστό 98%, μπορεί να καλύψει όλες τις γυάλινες επιφάνειες το αυτοκινήτου, εκτός από τις μεταλλικές. Αυτό μπορεί να καταστήσει περιττούς τους υαλοκαθαριστήρες, δεδομένου ότι το υδροφοβικό υλικό θα απομακρύνει το νερό, αν και ίσως να μην είναι εξίσου αποδοτικό σε επίμονους λεκέδες όπως τα περιττώματα πουλιών.
Παράλληλα, η επένδυση του εσωτερικού του παρ-μπριζ με Nanoguard θα περιορίσει το θάμπωμα του τζαμιού. Έτσι, αν αποδειχθεί επιτυχημένο και αποδοτικό το υλικό αυτό, μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ασφάλειας, καθώς και της καθημερινότητας, της αυτοκίνησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου