Ο τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται στο Albert Park της Μελβούρνης με την Red Bull να πηγαίνει και πάλι ως το απόλυτο φαβορί. Έπειτα από τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν λίγοι θα στοιχημάτιζαν εναντίον των δύο RB19.
Οι Verstappen και Perez θα έχουν, υπό κανονικές συνθήκες, τον πρώτο λόγο τόσο για την pole […]
Ο Μαξ Φερστάπεν στη Μελβούρνη © 2023 AP Photo/Asanka Brendon Ratnayake
Το τρίτο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 ξεκίνησε σήμερα τα ξημερώματα στο ηλιόλουστο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, στις οποίες ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ολοκληρωτικά κυρίαρχος και ταχύτερος με σχεδόν μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τις Mercedes, Aston Martin και Ferrari.
Οι δοκιμές ήταν σχετικά επεισοδιακές, καθώς πολλοί οδηγοί έχασαν την επαφή τους με την άσφαλτο και είχαν εξόδους -χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες-, ο Μαξ Φερστάπεν είχε τετ-α-κε προς το τέλος στο οποίο κατέστρεψε ένα σετ μαλακής γόμας, σε πολλές περιπτώσεις οι πιλότοι αντιμετώπιζαν κυκλοφοριακό πρόβλημα, και δύο φορές κυμάτισαν οι κόκκινες σημαίες.΄
Την πρώτη φορά οι δοκιμές διακόπηκαν -περίπου στο μέσον της ωριαίας διαδικασίας- λόγω ενός παράξενου προβλήματος στο σύστημα GPS που παρακολουθεί κάθε μονοθέσιο. Το πρόβλημα ήταν σημαντικό, από πλευράς ασφάλειας, διότι οι ομάδες δεν ήταν σε θέση να ενημερώνουν τους οδηγούς τους όταν πλησίαζε άλλος οδηγός με υψηλή ταχύτητα.
Η δεύτερη διακοπή ήρθε περίπου τρία λεπτά πριν από το τέλος, όταν η Williams του Λόγκαν Σάρτζεαντ παρουσίασε ένα πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα και ανάγκασε τον Αμερικανό να τη σταματήσει στην έξοδο της στροφής 11.
Πίσω από τον Φερστάπεν, που ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:18.790, το δικό του συμβάν ήταν ένα τετ-α-κε που προκλήθηκε όταν ξεπέρασε τα όρια στο κερμπ της εξόδου της στροφής 4, πιέζοντας με τη μαλακή γόμα. Μέχρι τότε ο Ολλανδός έχανε σταθερά το κερμπ της εξόδου στην πρώτη στροφή, και διόρθωνε συχνά τις υπερστροφικές τάσεις της RB19.
Πίσω από τον Φερστάπεν, που ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:18.790, το δικό του συμβάν ήταν ένα τετ-α-κε που προκλήθηκε όταν ξεπέρασε τα όρια στο κερμπ της εξόδου της στροφής 4, πιέζοντας με τη μαλακή γόμα. Μέχρι τότε ο Ολλανδός έχανε σταθερά το κερμπ της εξόδου στην πρώτη στροφή, και διόρθωνε συχνά τις υπερστροφικές τάσεις της RB19.
Στα τελευταία λεπτά ανέβηκε στη δεύτερη θέση ο Λιούις Χάμιλτον - παρά τα προβλήματα που είχε με τις ρυθμίσεις της W14 νωρίτερα, ειδικά με τη σκληρή γόμα.
Η Red Bull πιθανότατα θα είχε κάνει το 1-2 και αυτή τη φορά, αν ο Πέρεζ δεν είχε έξοδο στο γρήγορο γύρο του με τα μαλακά ελαστικά. Έτσι, ο Μεξικανός έμεινε στην τρίτη θέση, μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Ολλανδό ομόλογό του στη Red Bull, με το ταχύτερο χρόνο που είχε σημειώσει με τη μέση γόμα.
Ο Φερνάντο Αλόνσο έμεινε στο 1 δέκατο από τον Χάμιλτον και στα 24 χιλιοστά από τον Πέρεζ, ενώ σε απόσταση 61 χιλιοστών ακολούθησε η Ferrari με τον Σαρλ Λεκλέρ. Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Κάρλος Σάινθ, ο οποίος περίπου στο μέσον των δοκιμών είχε έξοδο στις στροφές 1-2.
Σε καμία από τις εξόδους των οδηγών δεν υπήρξε πρόσκρουση στις μπαριέρες, ούτε καν και στην πιο θεαματική από όλες - του Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri, η οποία αφού αναπήδησε πολλές φορές πλαγίως στην αμμοπαγίδα έφτασε σε οριακή απόσταση από τον προστατευτικό τοίχο. Την ευθύνη για τις εξόδους δεν είχε τόσο η ολισθηρότητα της ασφάλτου του Άλμπερτ Παρκ, όσο οι ισχυρές ριπές του ανέμου που επηρέαζαν σημαντικά τα μονοθέσια στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Ενθαρρυντική για τη McLaren ήταν η 7η θέση του Λάντο Νόρις, με σχετικά καλή διαφορά από την Alpine του Πιέρ Γκασλί, τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ και την Aston Martin του Λανς Στρολ που έκλεισαν την πρώτη δεκάδα των δοκιμών. Ο Καναδός έκανε, πάντως, τον ταχύτερο γύρο του με τη μέση γόμα, και ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Αλόνσο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου