Ο Max Verstappen πήρε την πρώτη pole της χρονιάς στο Μπαχρέιν. Ωστόσο η εικόνα που διαγράφεται στο Sakhir είναι αρκετά πιο περίπλοκη από ότι περίμεναν οι περισσότεροι.
Είναι βέβαιο ότι η Red Bull διαθέτει ένα εξαιρετικό μονοθέσιο. Η RB19 όχι μόνο είναι ταχύτερη της RB18 αλλά μοιάζει και πιο ευπροσάρμοστη σε εναλλασσόμενες συνθήκες πρόσφυσης.
Αυτό αποδείχθηκε με δύο τρόπους από την αρχή του τριημέρου. Από τη μία η Red Bull κατόρθωσε να βρει μία εξαιρετική ισορροπία ταχύτητας-διάρκειας στο set-up της RB19. Αυτό δεν είναι τόσο εύκολο σε μία ιδιαίτερη πίστα όπως το Sakhir. Δύο είναι οι κύριες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ομάδες εκεί.
Η πρώτη αφορά στην χάραξη της διαδρομής η οποία επιβαρύνει περισσότερο τον πίσω άξονα. Λόγω των συνεχών επιταχύνσεων από χαμηλές ταχύτητες, τα πίσω ελαστικά δεν έχουν χρόνο να «ανασάνουν» στη διάρκεια του γύρου. Το πρόβλημα αυτό επιτείνεται από την άσφαλτο του σιρκουί. Είναι αρκετά παλιά -παραμένει απαράλλακτη από το 2004 όταν και διεξήχθη ο πρώτος αγώνας εκεί- και τραχιά. Έτσι, η προσφερόμενη πρόσφυση εμφανίζει μεγάλες διακυμάνσεις με τις αλλαγές θερμοκρασίας.
Το αποτέλεσμα είναι να απαιτείται ένα set-up το οποίο να προστατεύει τα πίσω ελαστικά. Ιδίως υπό συνθήκες αγώνα. Οι ομάδες είναι, λοιπόν, αναγκασμένες να φορτώσουν τεχνητά τον εμπρός άξονα ώστε να διασφαλίσουν την διάρκεια των πίσω ελαστικών. Και αυτό -λόγω και των νέων εμπρός ελαστικών της Pirelli– πολλές φορές οδηγεί προς την υποστροφή.
Αυτό το νόημα είχαν οι δηλώσεις των οδηγών της Red Bull μετά τις κατατακτήριες. «Είχαμε κάνει πολλά χιλιόμετρα εδώ. Ωστόσο ήρθαμε εδώ την Παρασκευή και βρήκαμε μία διαφορετική ισορροπία από εκείνη των χειμερινών δοκιμών» δήλωσε ο Perez. «Στο τέλος αναγκαστήκαμε να θυσιάσουμε μέρος της ταχύτητάς μας στις κατατακτήριες για χάρη του αγώνα» συμπλήρωσε.
Ταχύτατη από κάθε άποψη
Ακόμη κι έτσι, όμως, η RB19 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο χθες. Και μάλιστα μπόρεσε να δώσει κορυφαίους χρόνους με δύο διαφορετικές προσεγγίσεις. Την «υποστροφική» του Sergio Perez και την «υπερστροφική» του Max Verstappen.
Είναι βέβαιο ότι η Red Bull διαθέτει ένα εξαιρετικό μονοθέσιο. Η RB19 όχι μόνο είναι ταχύτερη της RB18 αλλά μοιάζει και πιο ευπροσάρμοστη σε εναλλασσόμενες συνθήκες πρόσφυσης. Πράγμα το οποίο συγκαταλεγόταν ήδη στα ατού της περσινής Red Bull.
Ο Max οδήγησε, φυσικά, υπέροχα σε όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων. Εκπληκτικά περάσματα από το πολύ απαιτητικό σύμπλεγμα των στροφών 9-10 όπως και από όλον τον τελευταίο τομέα. Εκεί κέρδισε, ουσιαστικά τον Checo. Όχι, όμως, για πολύ. Η διαφορά τους ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με πέρσι.
Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις αγώνα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής θα πρέπει να περιμένουμε αυτήν τη διαφορά να μεγαλώσει σήμερα. Ο Max μπορεί και διαχειρίζεται πολύ καλύτερα τα Pirelli στα μεγάλα stints. Από την άλλη ο Checo τόσο στις χειμερινές δοκιμές όσο και στο FP2 έδειχνε να επιβαρύνει αρκετά περισσότερο τον πίσω άξονα της RB18. Και αυτό στο Sakhir κοστίζει.
Σημαίνει αυτό ότι όλα έχουν κριθεί και ότι ο Verstappen θα χαθεί απλώς στον ορίζοντα μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Όχι φυσικά.
Ο ανταγωνισμός
Η Red Bull θα συναντήσει ανταγωνισμό στο Μπαχρέιν. Ο οποίος μπορεί να έλθει πρωτίστως από την Aston Martin! Ο Alonso ξεκινάει από την πέμπτη θέση και έχει δείξει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα ικανός για εξαιρετικά μεγάλα stints στο Μπαχρέιν.
Η AMR23 στα χέρια του Ισπανού ήταν το μόνο αυτοκίνητο που παρουσίασε «αρνητική» φθορά ελαστικών στις προσομοιώσεις του περασμένου Σαββάτου. Αυτό σημαίνει ότι οι χρόνοι του Alonso κατέβαιναν σταθερά και συνεχώς με το πέρασμα των γύρων. Μία τάση την οποίαν δεν παρατηρήσαμε σε κάποιο από τα υπόλοιπα μονοθέσια.
Κατά συνέπεια να περιμένετε τον Alonso ακόμη πιο δυνατό σήμερα. Μπορεί η Red Bull να έχει φυλάξει δυνάμεις για τον αγώνα. Το ίδιο ισχύει, όμως, και για την Aston Martin. Ίσως σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Και ο Fernando βρίσκεται για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια σε μία θέση από την οποία μπορεί να κάνει την διαφορά.
Και η Ferrari; Θα πρέπει να την ξεγράψουμε από την διεκδίκηση της νίκης; Όχι βέβαια. Άλλωστε και η επιλογή της Scuderia να μην βγάλει τον Leclerc για δεύτερο γύρο στο Q3 κάνει εμφανείς τις προτεραιότητες της. Οι βαθμοί είναι την Κυριακή. Φαίνεται ότι, επιτέλους, η Ferrari το κατάλαβε αυτό. Και ρίχνει το βάρος της εκεί πλέον. Προτίμησαν να έχουν τον Leclerc από την τρίτη θέση αλλά με φρέσκα soft παρά δεύτερο ή πρώτο και με φθαρμένα.
Μετά το Q2 η SF-23 ζωντάνεψε, μόλις η PU χρησιμοποιήθηκε σε πιο επιθετικό mode. Κάτι που είχαμε επισημάνει από τις δοκιμές της Παρασκευής. Η νέα Ferrari έδειξε να είναι πολύ κοντά σε ταχύτητα με την RB18 με τον Leclerc να έπεται κατά μόλις 103 χιλιοστών του δευτερολέπτου στην μόνη άμεση μονομαχία που είχε με τον Verstappen.
Μικρές διαφορές
Το μεγάλο ερώτημα για την Ferrari είναι εάν έχει καταφέρει να μειώσει την φθορά των ελαστικών της. Η στρατηγική που προκρίνεται από την Pirelli είναι εκείνη των δύο στάσεων με συνδυασμό soft-hard-soft. Θα μπορέσει η Scuderia να έχει την απαραίτητη διάρκεια ώστε να απειλήσει την Red Bull άμεσα; Ο Leclerc ξεκινάει με φρέσκα soft ενώ οι Red Bull με ελαφρώς χρησιμοποιημένα. Θα μπορέσει, άραγε, ο Μονεγάσκος να επιτεθεί στους πρώτους γύρους στους Verstappen και Perez;
Ή μήπως θα απειληθεί περισσότερο από τον Alonso και την εξαιρετική AMR23; Οι περισσότεροι φαίνεται να υποστηρίζουν το δεύτερο. Εμείς, ωστόσο, θα κρατήσουμε μια επιφύλαξη. Tα μεγάλα stints του Leclerc την Παρασκευή μπορεί να ήταν αργότερα από εκείνα των Red Bull. Ωστόσο, οι χρόνοι του ήταν εξαιρετικά σταθεροί.
Όπως και εάν έχει το πράγμα, σε λίγες ώρες θα έχουμε τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα. Η Red Bull ξεκινάει από την πρώτη σειρά όντας το φαβορί. Όμως, πίσω της ο ανταγωνισμός παραμονεύει.
Το μέσο της κατάταξης
Ακόμη μικρότερες, όμως, είναι οι διαφορές στο μέσο της κατάταξης. Εκεί που στο Μπαχρέιν η Mercedes φάνηκε να αντικαθιστά τον Alonso. Οι W14 φάνηκαν ικανές για κάτι καλύτερο σε Q1 και Q2. Όμως, όταν έφτασε η στιγμή της αλήθειας δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των πρωτοπόρων. Ο Russell ήταν ταχύτερος του Hamilton. Ωστόσο δεν μπόρεσε να ξεπεράσει και τον Alonso.
Έτσι, ο Toto Wolff αναγκάστηκε να παραδεχτεί δημόσια ότι το παρόν concept μονοθέσιου δεν μοιάζει ικανό για κάτι καλύτερο. Έρχονται μεγάλες αλλαγές στην Mercedes καθώς φαίνεται. Και αυτό περιπλέκει τα πράγματα για την γερμανική ομάδα.
Αντιθέτως, η Haas ήταν εξαιρετική. Κυρίως με τον Nico Hulkenberg ο οποίος όχι μόνο πέρασε στο Q3 αλλά έριξε και έξι δέκατα στον Magnussen. Εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση του Albon ο οποίος έμοιαζε ικανός ακόμη και για το Q3. Ένα σπασμένο πτερύγιο, όμως, στην εμπρός αεροτομή του στέρησε την ευκαιρία για κάτι τέτοιο.
Τα πρώτα δείγματα της νέας Williams είναι ενθαρρυντικά. Η βρετανική ομάδα έχει βρει τον περισσότερο χρόνο σε σχέση με πέρσι μετά την Aston Martin. Αντιθέτως, στο άλλο άκρο του φάσματος βρίσκονται οι AlphaTauri και Alfa Romeo οι οποίες κινήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2022. Τέλος, φαίνεται ότι η McLaren θα εναποθέσει τις ελπίδες της αποκλειστικά στο ταλέντο του Norris. Τουλάχιστον για τους πρώτους αγώνες της σεζόν.
Πηγή: Google
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου