menu

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022

Αυτοκίνητα με καύσιμο τον… ήλιο


Όποια άποψη κι αν έχει κανείς για το σύγχρονο ντιζάιν, είναι γεγονός ότι το νέο ηλιακό αυτοκίνητο Aptera (άπτερα, άνευ φτερών δηλαδή) προσελκύει το ενδιαφέρον. Αλλά η καινοτομία δεν έγκειται μόνο στον σχεδιασμό του, όπως αναφέρει η Deutsche Welle. 

Το συγκεκριμένο μοντέλο, που κατασκευάστηκε στην Καλιφόρνια, μπορεί να διανύσει έως 1.600 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση ηλιακής ενέργειας, μια επίδοση που ξεπερνά και τον πιο οικονομικό ντιζελοκινητήρα. Αυτό συμβαίνει γιατί το Aptera ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να φορτίζει χωρίς στάση. Αναλόγως της ισχύος της μπαταρίας, το όχημα μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 3,5 έως 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η ανώτατη ταχύτητά του φτάνει τα 180 χλμ. την ώρα. Οι τιμές κυμαίνονται από 26.000 έως 50.000 δολάρια, ανάλογα με τον εξοπλισμό. Ακόμη το Aptera δεν έχει δοκιμαστεί στη μαζική παραγωγή, αλλά αυτό θα γίνει από το 2023. Δημοσιεύματα κάνουν λόγο για τουλάχιστον 20.000 προπαραγγελίες.

Η Sono Motors με έδρα το Μόναχο παρουσιάζει τη δική της αντιπρόταση, το Sion, που πλησιάζει στην κατηγορία του οικογενειακού σεντάν. Το αμάξωμα καλύπτεται από 456 φωτοβολταϊκούς συλλέκτες υψηλής απόδοσης. Η κατασκευάστρια εταιρεία υποστηρίζει ότι η ηλιακή ενέργεια που αντλείται από αυτούς προσφέρει περίπου 110 χιλιόμετρα αυτονομίας στις συνήθεις καιρικές συνθήκες του ευρωπαϊκού Βορρά και μέχρι 240 χιλιόμετρα σε συνθήκες ηλιο-φάνειας, τα οποία προστίθενται στα 300 χιλιόμετρα που καλύπτει μία φόρτιση της μπαταρίας. Για το πεντάθυρο Sion, που θα κατασκευάζεται στη Φινλανδία, η επιτάχυνση από 0 στα 100 χιλιόμετρα απαιτεί δέκα δευτερόλεπτα. Aπό την ίδρυσή της, το 2016, η Sono Motors αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά προβλήματα – κάτι μάλλον αναμενόμενο για μια νεοφυή επιχείρηση. Φαίνεται όμως ότι κατάφερε να τα ξεπεράσει με διάφορους τρόπους: με χρηματοδότηση πλήθους, με προϊόντα βιντεοπαιχνιδιών και εφαρμογές τεχνολογίας blockchain (οικεία στα κρυπτογραφημένα νομίσματα), αλλά και με την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο νέας τεχνολογίας Nasdaq της Νέας Υόρκης το 2021. Σήμερα κατασκευάζει ηλιακούς συλλέκτες, με τους οποίους προμηθεύει είκοσι μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η βιομηχανία φορτηγών ΜΑΝ. Υποστηρίζει ότι έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 22.000 προπαραγγελίες για το Sion, κάτι που θα της επιτρέψει να διατηρήσει την προβλεπόμενη τιμή των 30.000 ευρώ.

Το κάτι παραπάνω στα ηλιακά / ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόσχεται η ολλανδική Lightyear και παρουσιάζει το πολυτελές κουπέ Zero aka 0, μήκους άνω των πέντε μέτρων και βάρους 1,6 τόνου. Με μία φόρτιση μπαταρίας το αυτοκίνητο της Lightyear διανύει περισσότερα από 350 χιλιόμετρα, ενώ οι συλλέκτες ηλιακού φωτός ενισχύουν την αυτονομία του, που μπορεί έτσι να φτάσει τα 1.000 χιλιόμετρα, όπως αναφέρει η Deutsche Welle. Προκειμένου να εξασφαλιστεί όμως η μέγιστη αυτονομία, οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες δεν προσφέρουν ιπποδύναμη μεγαλύτερη των 180 ίππων, η μέγιστη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 160 χλμ. την ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ. απαιτεί δέκα δευτερόλεπτα. Οι Ολλανδοί απευθύνονται σε εραστές της τεχνολογίας που δεν λογαριάζουν το κόστος, καθώς η τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου φτάνει στις 300.000 ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Brian Auger - In And Out

 

Popular Posts