menu

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2021

4 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για το μέλλον των μίντια και της ψυχαγωγίας

«Νομίζω ότι έχω παρακολουθήσει τα πάντα στο Netflix». Πόσες φορές ακούσατε τη φράση κατά τη διάρκεια της καραντίνας και των έκτακτων μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού;

Η αύξηση της δημοτικότητας για ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα που είναι διαθέσιμα online (OTT) αποτέλεσε ένα φωτεινό σημείο σε μια κατά τα άλλα δύσκολη χρονιά για την παγκόσμια βιομηχανία ψυχαγωγίας και πολυμέσων, αξίας 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.

Ο κλάδος, ο οποίος παρουσίασε συρρίκνωση εσόδων λόγω της πανδημίας, αναμένεται να ανακάμψει έντονα και να αναπτυχθεί κατά περισσότερο από ένα τέταρτο έως το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση της PwC.

Η ανάλυση, βασισμένη στις τάσεις των καταναλωτικών και διαφημιστικών δαπανών από 53 χώρες μεσαίου και υψηλότερου εισοδήματος, ερεύνησε 14 τομείς- από την έκδοση βιβλίων, τις εφημερίδες και την παραδοσιακή τηλεοπτική διαφήμιση, έως τις δαπάνες για πρόσβαση στο διαδίκτυο, την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας και τα e-sports.

1. Τα πρότυπα κατανάλωσης όπως διαμορφώθηκαν στην πανδημία είναι εδώ για να μείνουν

Οι τάσεις που ήταν ήδη εμφανείς στη βιομηχανία των μέσων μαζικής ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας πριν από τον COVID-19, όπως η αυξανόμενη κυριαρχία στην αγορά των ψηφιακών πωλήσεων, των υπηρεσιών streaming, του gaming και του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, επιταχύνθηκαν από την πανδημία.

Ενώ ο κλάδος αναμένει κάποια επιστροφή στα «φυσιολογικό» επίπεδα, τα καταναλωτικά πρότυπα και οι καταναλωτικές συνήθειες όπως αποκρυσταλλώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας θα ενσωματωθούν, σύμφωνα με την ανάλυση.

Οι κλάδοι που βρίσκονταν σε παρακμή υπέστησαν μεγαλύτερες απώλειες στη μάχη για διεκδίκηση μεριδίου αγοράς. Τέτοιοι κλάδοι ήταν ηπαραδοσιακή τηλεόραση και  το home video, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, αν και τα έντυπα βιβλία ανέτρεψαν την τάση σε ορισμένες αγορές.

Οι περιοχές που είδαν αύξηση άνω του μέσου όρου το τελευταίο έτος, εκτός από τα βίντεο OTT, περιλαμβάνουν βιντεοπαιχνίδια, διαφήμιση στο διαδίκτυο και εικονική πραγματικότητα-αναμένεται να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά τα επόμενα χρόνια.

2. Η συνδεσιμότητα οδηγεί την ανάπτυξη

Πλέον η πρόσβαση στο διαδίκτυο αποτελεί ουσιώδους σημασίας και βασική χρησιμότητα στους ανεπτυγμένους και αναπτυσσόμενους κόσμους. Είναι επίσης ένας παράγοντας ανάπτυξης.

Με τόσους πολλούς καταναλωτές να παραμένουν στο σπίτι, η αύξηση του περιεχομένου που γίνεται νταουνλόαντ ή στριμάρεται οδήγησε ορισμένους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου στην αύξηση 60% στη χρήση δεδομένων και σε συνολικό ποσοστό 30% περισσότερων δεδομένων που καταναλώθηκαν.

Ενώ οι συνδέσεις smartphone αναμένεται να συνεχίσουν την παγκόσμια ανάπτυξή τους (από 4,6 δισεκατομμύρια συνδέσεις το 2020), ένας αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών επένδυσε σε σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις διαδικτύου κατά τη διάρκεια του έτους, φτάνοντας συνολικά τα 1,1 δισ. νοικοκυριά.

Οι προβλέψεις για την κατανάλωση δεδομένων αναφέρουν μια εκπληκτική αύξηση 26,9% ετησίως, πράγμα που σημαίνει ότι οι αναβαθμισμένες υποδομές, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας 5G, είναι πιθανό για μεγάλο μέρος του κόσμου να μεταβούν από το επίπεδο της επιθυμητής αλλαγής στο επίπεδο της απαραίτητης αλλαγής.

3. Οι ζωντανές εμπειρίες θα ανακάμψουν

Δεν είναι μυστικό ότι η πανδημία έπληξε σημαντικά τις ζωντανές και με φυσική παρουσία ψυχαγωγικές εμπειρίες . Η βιομηχανία της ζωντανής μουσικής-σχεδόν εξ ολοκλήρου κλειστή στις περισσότερες χώρες του κόσμου-έχασε 74,4% σε έσοδα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Λύσεις, όπως οι συναυλίες drive-in, προσέγγισαν κάπως την αυθεντική εμπειρία, αλλά υπάρχουν πολλές προσδοκίες-και κάποια στοιχεία ήδη αποδεικνύουν-ότι η ζήτηση για τις ζωντανές εκδηλώσεις θα ανακάμψει έντονα.

Παρόλα αυτά η επιφυλακτικότητα παραμένει λόγω της αβεβαιότητας για τις νέες παραλλαγές του ιού και των έντονων ανισοτήτων σχετικά με τη πρόσβαση στα εμβόλια.

4. Ο κινηματογράφος δεν έχει πεθάνει ακόμα

Η βιομηχανία του κινηματογράφου είδε μια άνευ προηγουμένου πτώση 70,4% το 2020 ,με την πανδημία να προκαλεί μια ενδοσκόπηση στον κλάδο.

Με πολύ λίγες κινηματογραφικές αίθουσες ανοιχτές, η πλατφόρμα Disney+ κυκλοφόρησε την ταινία «Mulan» ως το κορυφαίο ψηφιακό της προϊόν και τα στούντιο, συμπεριλαμβανομένων της Warner Bros, ακολούθησαν το ίδιο σκεπτικό με παράλληλες προβολές στις υπηρεσίες streaming και στις κινηματογραφικές αίθουσες για πολλές ταινίες, όπως η τελευταία ταινία της Marvel «Black Widow».

Η έκθεση της PwC αναφέρει ότι τα σημάδια της ανάκαμψης της κινηματογραφικής βιομηχανίας είναι ήδη εμφανή, με τον κλάδο να αναμένεται να ανακάμψει από την ύφεση του 2020. Οι κινηματογράφοι σε όλο τον κόσμο ανοίγουν ξανά και η ζήτηση για κινηματογραφική ψυχαγωγία παραμένει υψηλή.

Και τι θα γίνει αργότερα στο μέλλον; Είναι πιθανό και τα δύο να συνυπάρχουν. Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review υποδηλώνει ότι η αγορά επεκτείνεται όταν υπάρχουν περισσότερες επιλογές και οι φόβοι ότι το ψηφιακό θα εξοντώσει τον κινηματογράφο θα μπορούσαν να είναι υπερεκτιμημένοι.


Με πληροφορίες από World Economic Forum

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular Posts