menu

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: 3 χορευτικές παραστάσεις έρχονται αυτή την εβδομάδα


Η Πειραιώς 260 χορεύει.

Ο χορός κυριαρχεί αυτή την εβδομάδα στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Από προχθές, Δευτέρα 7 Ιουνίου η Μαρία Κολιοπούλου και η Ομάδα Σύγχρονου Χορού Πρόσχημα παρουσιάζουν το Clear Midnignt, με μια μικτή ομάδα χορευτριών, με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης. Η ομάδα Κι όμως κινείται ανεβάζει το 9.25, μια παράσταση για την έννοια του χρόνου. Και στις 12 Ιουνίου, δύο νέοι, βραβευμένοι χορογράφοι, η Δανάη κι ο Διονύσιος παρουσιάζουν το Free at last: Rerooted, που εμπνέεται από τον θρύλο του χορού του Ζαλόγγου και εντάσσεται στον Κύκλο 1821.

Παράλληλα, συνεχίζεται η παράσταση του Άντι Τζούμα, Οικοδομή στον προαύλιο χώρο (Πλατεία) της Πειραιώς 260, με ελεύθερη είσοδο (με δελτίο εισόδου), στις 20:15, στις 8 και 10-11 Ιουνίου.

Αναλυτικότερα

Clear Midnight

Μεσάνυχτα σ’ ένα μπαρ, με τους περφόρμερ ως θαμώνες να κατακτούν τον χώρο, και να μας οδηγούν, πέρα από φραγμούς και συμβάσεις, σε έναν τόπο όπου κυριαρχεί η εκστατικότητα του σώματος. Εννέα χορεύτριες με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης συνθέτουν ένα έργο στα όρια μιας χορευτικής επιδημίας.

Πώς συγκροτείται η κοινότητα, ποια είναι η λειτουργία του εξιλαστήριου θύματος και ο ρόλος της τελετουργικής βίας; Σε τέτοια ερωτήματα εστιάζει η χορογραφική έρευνα, μέσα από το στοιχείο της έκπληξης αλλά και της αισιοδοξίας που προσφέρει η συνείδηση της στιγμής και η άμεση εμπειρία.

Ιδέα Βαγγέλης Αρτέμης, Γιάννης Ισιδώρου, Μαρία Κολιοπούλου

Χορογραφία Μαρία Κολιοπούλου

Σύμβουλος δραματουργίας Μπετίνα Παναγιωτάρα

Φωνητική προετοιμασία - Φωνητική δραματουργία Άννα Παγκάλου

Βοηθός χορογράφου Ευγενία Σιγαλού

Εικαστική εγκατάσταση Βαγγέλης Αρτέμης, Γιάννης Ισιδώρου

Σχεδιασμός ήχου και εικόνας  Γιάννης Ισιδώρου

Σχεδιασμός φωτισμών Θωμάς Οικονομάκος

Κοστούμια Μάριος Ράμμος

Καλλιτεχνική συνεργασία Μαρίζα Βινιεράτου

Κατασκευή σκηνικού Θοδωρής Αρτέμης

Ακουστική περιγραφή στις 8 Ιουνίου, στην πρώτη παράσταση στις 21.00 Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη (ATLAS E.P.)

Ερμηνεύουν Κατερίνα Αβραμοπούλου, Άννα Απέργη, Σμαράγδα Βάγια, Κατερίνα Γεβετζή, Κωνσταντίνα Μπάρκουλη, Λουκιανή Παπαδάκη, Δήμητρα Παπαθανασίου, Λία Χαμηλοθώρη, Βιβή Χριστοδoυλοπούλου

Οργάνωση παραγωγής Cultόpια

Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Υποστήριξη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ευχαριστίες Δήμητρα Δερνίκου, DIGITARIA

Πειραιώς 260 (Ε)

08/06/2021 στις 21:00

08/06/2021 στις 23:00

09/06/2021 στις 21:00

Διάρκεια 50'. 

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Στις 8 Ιουνίου, στην πρώτη παράσταση στις 21.00, θα υπάρχει και ακουστική περιγραφή για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

9.25


Η δημοφιλής ομάδα «κι όμως κινείται», που συνδυάζει την ακροβασία με τον σύγχρονο χορό, αλλά και το τσίρκο με την τέχνη του θεάτρου, εμφανίζεται για δεύτερη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με ένα νέο έργο. Με τρεις μουσικούς επί σκηνής, οι τέσσερις ερμηνευτές μοιράζονται μιαν αποκαλυπτική, μεταμορφωτική διαδρομή, σε μια αλληγορία για το πέρασμα του χρόνου.

Στο 9.25, όπως και σε όλες της παραστάσεις της ομάδας, το τεράστιο, εντυπωσιακό σκηνικό δεσπόζει επί σκηνής. Ένα σύμπλεγμα από ρόδες που κινούνται όλες μαζί και που πάνω του βρίσκονται σχεδόν εγκλωβισμένοι οι χορευτές της παράστασης. Στην κίνηση της ρόδας και ταυτόχρονα του σώματος  αποτυπώνεται ιδανικά την έννοια του χρόνου που περνάει και το πώς αυτός «καταπίνει» το άτομο. Η ομάδα κάνει ένα καίριο σχόλιο για τη διαρκή κίνηση της εποχής μας και τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν να προλαβαίνει να συνειδητοποιήσει τι του συμβαίνει. Ο χρόνος κυλάει αδυσώπητα και η αέναη κίνηση γίνεται πηγή άγχους. Μοναδικές σημεία αναφοράς στην ισοπεδωτική αυτή διαρκή κίνηση, οι Πρωτοχρονιές, ως υποχρεωτικές στιγμές χαράς που επαναλαμβάνονται σαν οι 365 μέρες που χωρίζουν τη μια από την άλλη να περνάνε σε μια στιγμή. Σε αυτό το έντονο στοιχείο καρικατούρας, το μόνο που μοιάζει να ξεχωρίζει είναι η προσωπική επαφή ανάμεσα στους ανθρώπους. Στην παράσταση αποτυπώνεται μέσα από το συγκλονιστικό ντουέτο του Νίκου Μάνεση και την Χριστίνας Σουγιουλτζή.   

Tο 9.25, που σηματοδοτεί την ώρα αναχώρησης ενός τρένου, είναι μία παράσταση στην οποία συνυπάρχουν και συμπορεύονται πολλοί αφηγηματικοί τρόποι: ακροβασία, σύγχρονος χορός, τσίρκο και θέατρο. Όπως λέει η δημιουργός, Χριστίνα Σουγιουλτζή, είναι αφιερωμένη σε εκείνες τις στιγμές που σταματάς, κοιτάς γύρω σου και αντιλαμβάνεσαι το χρόνο να τρέχει και να τα παρασύρει όλα. Τα πάντα. Και φτάνει μια στιγμή που έχεις ανάγκη να υψώσεις το ανάστημά σου, να πεις: “εγώ τώρα, περίμενε, να πάμε με το ρυθμό μου, μη με τρέχεις, μη με σταματάς, μη με πηγαίνεις.

Η ομάδα Κι όμως κινείται αποτελεί συνεργασία καλλιτεχνών με διαφορετική κινησιολογική πληροφορία. Η ξεχωριστή και αναγνωρίσιμη καλλιτεχνική της ταυτότητα συντίθεται από το προσωπικό λεξιλόγιο και την ενσωμάτωση της ιδιαίτερης ταυτότητας του κάθε ερμηνευτή. Στις σύνθετες σωματικές παραστάσεις της ομάδας συναντιούνται ο χορός με το τσίρκο και την performance.

Ιδρύθηκε το 2003 από τη χορεύτρια Σουγιουλτζή Χριστίνα και τον καλλιτέχνη του τσίρκου Bentancor Camilo. Μέχρι το 2009 λειτουργεί στον "Κρατήρα", ένα παλιό συνεργείο αυτοκινήτων, το οποίο σε συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες μεταμορφώνεται σε αίθουσα σύγχρονου ή παραδοσιακού χορού, ακροβατικών, θεατρική σκηνή, μπερντέ για καραγκιόζη, χώρο συναυλιών ή προβολών, ανάλογα με την περίσταση. Δουλειές της ομάδας έχουν παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Θέατρο Τέχνης και στο Φεστιβάλ Ελλήνων Χορογράφων. Πλέον έχει σταθερή στέγη στο θέατρο Ροές, όπου μεταξύ άλλων έχει παρουσιάσει τις επιτυχημένες παραστάσεις Ο μετρ και η Μαργαρίτα, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, Το Δρακοδόντι, κ.α. Το 2014 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου τον Ερωτόκριτο, σε συνεργασία με το μουσικό συγκρότημα Χαΐνηδες, που συνέχισε τις παραστάσεις στο Θέατρο Τέχνης.

Χορογραφία - Δημιουργία Χριστίνα Σουγιουλτζή, Camilo Bentancor, Ερμής Μαλκότσης

Πρωτότυπη μουσική Κλέων Αντωνίου και η ομάδα

Σχεδιασμός σκηνικών & Κατασκευή σκηνικών Σταύρος Μάνεσης

Κοστούμια Φανή Μουζάκη και η ομάδα

Φωτισμοί - Βίντεο Μαρία Αθανασοπούλου

Βοηθός χορογράφων Ιωάννα Παρασκευοπούλου

Ερμηνεύουν  Νώντας Δαμόπουλος, Αντιγόνη Λινάρδου, Νίκος Μάνεσης, Χριστίνα Σουγιουλτζή

Συμμετέχουν Camilo Bentancor, Δημήτρης Καπουράνης

Μουσικοί επί σκηνής Κλέων Αντωνίου, Peter Jacques, Γιώργος Αμέντας

Συντονισμός - Εκτέλεση παραγωγής Delta Pi

Πειραιώς 260 – Χώρος Δ. 10-11 Ιουνίου, 21:00

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΖΩΝΗ Β΄ 10€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€.

Free at last: Rerooted

Εικόνες μυστικισμού και σκοτεινή ατμόσφαιρα. Η ελληνική παράδοση αποδομείται και συνδέεται με το σήμερα, καθώς ο θρύλος για τον χορό του Ζαλόγγου γίνεται το έναυσμα μιας πρωτότυπης χορογραφίας. Η Δανάη και ο Διονύσιος, μεταφέρουν στη σκηνή τη συγκινησιακή φόρτιση του χορού προς το χείλος του γκρεμού, με πρωτότυπη μουσική και με χορογραφία εμπνευσμένη από παραδοσιακούς χορούς, τη φύση και τα πλάσματά της.

Το Free At Last έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2019 σε παραγωγή του Theater Rotterdam και με την υποστήριξη των: Stichting Droom en Daad, RIDCC και Big Story Productions. Οι χορογράφοι αποφάσισαν να συνεχίσουν την έρευνα για μια νέα παραγωγή, με υλικό και έμπνευση από τους συντελεστές που την απαρτίζουν. Μαζί με την ομάδα, άρχισαν να ερευνούν πληθυσμούς της ορεινής Ελλάδας. Πολύ σύντομα η σκέψη της ομάδας οδηγήθηκε στους Σουλιώτες και τις Σουλιώτισσες και στον θρυλικό χορό των γυναικών που έμεινε αναλλοίωτος στην ιστορία. Όπως δηλώνουν οι δύο χορογράφοι: «έχει ενδιαφέρον το ότι καταφέρνουμε να μοιραστούμε τελικά στην Ελλάδα αυτή τη νέα εκδοχή του έργου –με δύο επιπλέον περφόρμερ– διακόσια χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση, γεγονός που μας συνδέει πνευματικά και συναισθηματικά ακόμα περισσότερο με την ιστορία και το αποτύπωμά της στον χρόνο».

Η Δανάη (Δημητριάδη) και ο Διονύσιος (Αλαμάνος), που έχουν στις αποσκευές τους σημαντικές διεθνείς συνεργασίες, έρχονται για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Το ντουέτο είχε κερδίσει το 2018 το XL Production Award (Rotterdam International Duet Choreography Competition) για το έργο τους, Uncia.  Η Δανάη και ο Διονύσιος μελετούν τη φύση, τα ζώα και τους αυτόχθονες πολιτισμούς και δημιουργούν ιστορίες που έχουν στο επίκεντρο την αρμονική συνύπαρξη της φύσης και των ζωντανών όντων της. Ιστορίες που σπάνε την ιεραρχία και διέπονται από μία ονειρική ατμόσφαιρα, που μεταφέρει το κοινό σε ένα ταξίδι στον χώρο και το χρόνο, σε μία σύγκρουση μεταξύ χάους και τάξης. To Free At Last: Rerooted. θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021.

Χορογραφία Δανάη & Διονύσιος

Μουσική σύνθεση Constantine Skourlis

Σχεδιασμός φωτισμού Jorg Schellekens

Προσαρμογή φωτισμού Λάμπρος Παπούλιας

Σχεδιασμός κοστουμιών Δανάη Γκριμοπούλου

Υφάνσεις σε αργαλειό Loomigans

Ερμηνεύουν Ιουλία Ζαχαράκη, Δάφνη Αντωνιάδου, Ειρήνη Δασκαλάκη, Ναταλία Μπάκα, Εμμανουέλα Πεχυνάκη, Δανάη Δημητριάδη

Ακούγονται: Κωνσταντίνος Χίνης τσέλο, Μάιρα Μηλολιδάκη, Λάμπρος Φιλίππου φωνητικά

Οργάνωση - Εκτέλεση παραγωγής Delta Pi 

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Πειραιώς 260 – Χώρος Ε. 12-13 Ιουνίου, 21:00

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 15€ • ΖΩΝΗ Α΄ 10€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Όταν ήμουν παιδί, πάντα περνούσα από ένα μουσικό μαγαζί όπου έβλεπα ένα κόκκινο ηλεκτρικό Fender

«Όταν ήμουν παιδί, πάντα περνούσα από ένα μουσικό μαγαζί όπου έβλεπα ένα κόκκινο ηλεκτρικό Fender και κάθε χρόνο το ζητούσα ως χριστουγεννιά...

Popular Posts