Πριν από περίπου έναν χρόνο η Microsoft έβαλε στο «στόχαστρό» της μία ελληνική startup και με μία ελκυστική προσφορά την έκανε δική της. Ο λόγος για την Softomotive που έχοντας περάσει πλέον στον έλεγχο του αμερικανικού κολοσσού αναπτύσσει αποκλειστικά, εδώ στην Ελλάδα, ένα κομμάτι των Windows. Πριν δούμε όμως τι ήταν αυτό που προσέλκυσε την εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς στην ελληνική startup αυματοματοποίησης διεργασιών, ας δούμε πώς άρχισαν όλα, πριν από 16 χρόνια.
Οι ιδρυτές της εταιρείας, Μάριος Σταυρόπουλος και Αργύρης Κανινής, αφηγήθηκαν την ιστορία τους στο Outliers, το podcast της Endeavor με media partner το MoneyReview. Οι δυο τους γνωρίστηκαν ως φοιτητές στο τμήμα πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είχαν πάθος για τους υπολογιστές από μικροί. Τόσο ο Μάριος, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα, όσο και ο Αργύρης, που μεγάλωσε στην Αθήνα, ήρθαν σε επαφή με τους υπολογιστές όταν ήταν στο Γυμνάσιο, αρχικά παίζοντας παιχνίδια. Πολύ γρήγορα όμως «κόλλησαν» το μικρόβιο του προγραμματισμού.
Τα πρώτα τους βήματα μετά την αποφοίτηση από το Πανεπιστήμιο τα έκαναν σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Ο Μάριος ήταν ο πρώτος που μπήκε στο χώρο του επιχειρείν ιδρύοντας την εταιρεία λογισμικού Likno στις αρχές του 2000. Το 2005 ξεκίνησε την Softomotive εστιάζοντας στο RPA, την τεχνολογία που προσφέρει λύσεις ρομποτικής αυτοματοποίησης διεργασιών. Τότε αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις του και με τον Αργύρη που έχει περισσότερη εμπειρία στο εμπορικό κομμάτι. Πολύ σύντομα είδαν ότι υπάρχει ενδιαφέρον από τις επιχειρήσεις να αξιοποιίησουν την τεχνολογία αυτή και μετέτρεψαν την εταιρεία από B2C (business to consumers) σε B2B (business to business).
Αρχικά δημιούργησαν ένα προϊόν με ένα drag and drop περιβάλλον, στο οποίο μπορούσες να περιγράψεις μία ακολουθία βημάτων και αυτή να γίνεται μετά αυτόματα. Είχε μεγάλη πρακτική σημασία και εμπορική απήχηση. Δεν απευθυνόταν σε developers αλλά σε κόσμο που έκανε τη δουλειά του σε υπολογιστή. Ποιο ήταν το βήμα που άλλαξε την εταιρεία; «Όταν πήραμε το αεροπλάνο και πήγαμε να δούμε από κοντά τον μεγαλύτερό μας πελάτη, τη μεγαλύτερη τράπεζα στον κόσμο. Εκεί είδαμε τις ανάγκες του banking. Το προϊόν πήρε κάποια πράγματα από αυτό. Οι αποφάσεις και το focus μας κατευθύνθηκαν από εκείνη τη συμφωνία».
Πριν ακόμη τους χτυπήσει την πόρτα η Microsoft είχαν 8.000 πελάτες παγκοσμίως. Το προϊόν τους, WinAutomation, έχει εφαρμογή κυρίως στον τραπεζικό και στον ασφαλιστικό κλάδο, αλλά όχι μόνο. Το χρησιμοποιούν ακόμη και εταιρείες του τομέα υγείας.
Η δύναμη του citizen developer
Τι ήταν αυτό που έκανε τη Softomotive τόσο ελκυστική για τη Microsoft; Το γεγονός ότι είχε συγκεκριμένη στόχευση σε πελάτες που δεν είναι developer. Η εταιρεία προσφέρει σε απλούς εργαζομένους τα κατάλληλα εργαλεία – εύκολα στη χρήση- για να φτιάξουν κάτι που θα έκανε ένας developer. Αυτό είναι κάτι στο οποίο εστιάζει και η ίδια η Microsoft. Από την πλευρά τους Μάριος και Αργύρης είπαν το «ναι» καθώς έβλεπαν ότι ο χώρος της αυτοματοποίησης διευρύνεται ολοένα και περισσότερο. «Για να καταφέρεις να προσφέρεις ένα portfolio λύσεων αυτοματοποίησης που να λειτουργούν όλες μαζί, πρέπει να είσαι μεγάλος οργανισμός» εξηγούν.
Η νέα εφαρμογή στα Windows
Χάρη στη συμφωνία πλέον υπάρχει ένα κέντρο στην Ελλάδα που παράγει προϊόν της Microsoft. Το WinAutomation, η πλατφόρμα αυτοματοποίησης εφαρμογών της Softomotive, που προσφέρεται πλέον δωρεάν στους χρήστες, στις επόμενες εκδόσεις των Windows θα είναι εφαρμογή μέσα στο λειτουργικό σύστημα, όπως για παράδειγμα το Paint. Αυτό φυσικά αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέλιξη από πολλές πλευρές. Τα Windows αποκτούν τεχνολογία αυτοματοποίησης. Θα μπορεί κανείς χωρίς γνώσεις κώδικα να περιγράψει πώς κάνει τη δουλειά του και το λειτουργικό να τη κάνει στη συνέχεια για εκείνον.
ΠΗΓΗ: moneyreview.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου