Ένας ρομποτικός βραχίονας, καθοδηγούμενος από τις ικανότητες της τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να “λύσει” τον κύβο του Ρούμπικ μ’ ένα χέρι. Όπως όλοι ξέρουν, το καθήκον αυτό απαιτεί εξαιρετική δεξιότητα που ακόμη και οι άνθρωποι βρίσκουν εξαιρετικά δύσκολη τη “λύση” ακόμη και με δυο χέρια.
Το σύστημα του ρομποτικού χεριού αναπτύχθηκε από ερευνητές της OpenAI, μιας εταιρείας υψηλής τεχνολογίας η οποία στο παρελθόν είχε δημιουργία ένα πρόγραμμα βραχίονα AI που μπορούσε να νικήσει τον άνθρωπο στο βιντεοπαιχνίδι Dota 2.
Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, η μελλοντική εξέλιξη ενός ρομποτικού χεριού που μπορεί να φέρει σε πέρας καθημερινά καθήκοντα, θα είναι ένα θαυμάσιο επίτευγμα που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς σκοπούς ή για αποκατάσταση τραυματιών κλπ.
Η ομάδα “δίδαξε” σε ένα AI πώς να χρησιμοποιεί μια τεχνική η οποία ονομάζεται “ενισχυμένη μάθηση”, η οποία εμπλέκει δοκιμή και λάθος. “Ξεκινά από το να μην γνωρίζει [ο βραχίονας] τίποτε για το πώς να κινήσει το χέρι ή πώς θα αντιδράσει ένας κύβος εάν τον πιέσεις πλευρικά ή μετωπικά”, λέει ένας από τους ερευνητές, ο Πήτερ Βέλιντερ.
Το AI είχε επιτυχή αποτελέσματα όταν έκανε επιδέξιες κινήσεις με τον κύβο του Ρούμπικ: φέρνοντας τούμπα τον κύβο ή γυρνώντας μόνο μια πλευρά του κύβου. Έτσι, σταδιακά προγραμματίστηκε να προσπαθήσει να βελτιστοποιήσει τα αποτελέσματά του. Εκπαιδεύτηκε σε μια προσομοίωση 13.000 ετών πριν δοκιμαστεί στον πραγματικό κόσμο.
Ηταν μια πραγματική πρόκληση το να διδαχθεί στο ΑΙ να κάνει επιδέξιες και λεπτές κινήσεις λόγω του μεγάλου αριθμού ταυτόχρονων σημείων επαφής ανάμεσα σε ένα αντικείμενο και ένα ρομποτικό χέρι, λέει η Λίλιαν Γουένγκ, επίσης μέλος της ομάδας.
Το AI δεν είχε το καθήκον να συμπεράνει πώς θα λύσει το ίδιο τον κύβο του Ρούμπικ. Οπτικοί αισθητήρες και ένας αλγόριθμος για την επίλυση του κύβου έδωσαν στο AI οδηγίες για το τί κινήσεις έπρεπε να κάνει, κι έτσι το AI μπορούσε να συγκεντρωθεί στις απαιτούμενες φυσικές κινήσεις.
Το AI έμαθε πώς να διορθώνει λάθη, όπως π.χ. το να γυρίσει μια πλευρά του κύβου πιο πολύ από το απαραίτητο.
Ο χρόνος μέσα στον οποίο το ρομποτικό χέρι μπορούσε να λύσει τον κύβο του Ρούμπικ εξαρτιόταν από το πόσο μπερδεμένος ο κύβος, με την καλύτερη προσπάθεια να διαρκεί περίπου 3 λεπτά, λέει ο Βέλιντερ.
Η ομάδα ευελπιστεί το AI να μπορέσει μελλοντικά να ελέγξει το χέρι για να φέρνει σε πέρας ανθρώπινες δραστηριότητες και καθήκοντα, όπως να ζωγραφίζει είναι να φτιάχνει origami.
ΠΗΓΗ: HELLAS JOURNAL
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου