Συνεργασία Δήμου με Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Οργανισμό Λιμένος Εμπνευσμένο από το ταξίδι και το πέρασμα της θρυλικής πεντηκόντορου από τις Συμπληγάδες θα είναι το Μουσείο της Αργούς, η αρχιτεκτονική μελέτη του οποίου παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα στο «Αχίλλειον».
Της Ελένης Χάνου
ΠΗΓΗ: taxydromos
ΠΗΓΗ: taxydromos
Η εταιρεία «Κίζης Αρχιτέκτονες» ακολούθησε το ταξίδι της Αργούς και εστίασε στο πέρασμα από τις Συμπληγάδες, «ζωντανεύοντας» τον μύθο σε μία κατασκευή προϋπολογισμού έξι εκατ. ευρώ που θα χωροθετηθεί στην περιοχή του Πεδίου του Αρεως.
Στο Μουσείο η Αργώ ως κεντρικό έκθεμα δεν θα είναι στατική.
Ειδικός μηχανισμός θα δημιουργεί δυναμικό σκηνικό, εμφανίζοντας το πλοίο άλλοτε να περνά μέσα από καταιγίδα κι άλλοτε να πλέει σε νηνεμία, με το μυθικό περιστέρι να διασχίζει τον ουρανό…
Η ολοκλήρωση της μελέτης, που παραδόθηκε πριν από τα Χριστούγεννα, είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για την υλοποίηση του Μουσείου της Αργούς, που όπως τόνισε ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος θα αποτελέσει «τη ναυαρχίδα της περαιτέρω τουριστικής μας ανάπτυξης».
Η ολοκλήρωση της μελέτης, που παραδόθηκε πριν από τα Χριστούγεννα, είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για την υλοποίηση του Μουσείου της Αργούς, που όπως τόνισε ο δήμαρχος Βόλου Αχιλλέας Μπέος θα αποτελέσει «τη ναυαρχίδα της περαιτέρω τουριστικής μας ανάπτυξης».
Στον χαιρετισμό του ο κ. Μπέος κάλεσε σε συνεργασία άπαντες «για τον μεγάλο αυτό σκοπό, για την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή του Μουσείου» και ανακοίνωσε τη συνεργασία του Δήμου Βόλου με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου για τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, που θα αναλάβει να καταθέσει πρόταση χρηματοδότησης του Μουσείου μέσω του «Πράσινου Ταμείου».
«Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, τότε η Δημοτική Αρχή και εγώ προσωπικά δεσμευόμαστε να χρηματοδοτήσουμε και να υλοποιήσουμε με πόρους του Δήμου το τεράστιο αυτό αναπτυξιακό έργο» ανέλαβε τη δέσμευση ο κ. Μπέος, τονίζοντας ότι «τέτοια έργα μεγάλα, έργα αναπτυξιακά, μπορούν να αλλάξουν το μέλλον και την προοπτική της πόλης».
«Ενα τέτοιο έργο είναι το Μουσείο της Αργούς, που αναδεικνύει την ιστορία της πόλης μας και δημιουργεί μια νέα σελίδα αναφοράς παγκοσμίως» είπε, αναγνωρίζοντας ότι «για να φτάσουμε ώς εδώ εργάστηκαν πολλοί φορείς και μεμονωμένοι συμπολίτες», τους οποίους ευχαρίστησε, ενώ άφησε αιχμές κατά όσων «βιάστηκαν να ασκήσουν κριτική για την αναβάθμιση και την αλλαγή χρήσεων της περιοχής στο Πεδίο του Άρεως».
Στην εκδήλωση παρουσίασης της μελέτης παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός και ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Κώστας Χαλέβας, εκπρόσωπος του βουλευτή Μαγνησίας Χρ. Μπουκώρου, η πολιτευτής Ελενα Αντωνοπούλου, ο πρώην δήμαρχος Βόλου Αλέκος Βούλγαρης κ.ά.
Πώς θα είναι το Μουσείο
Την παρουσίαση της μελέτης, που απέσπασε το 1ο βραβείο πανευρωπαϊκού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και συνέταξαν οι κ.κ. Γιάννης Κίζης, Κωνσταντής Κίζης και Θύμης Δούγκας (μουσειολογικά της κ. Π. Καλαμαρά), έκανε ο ομότιμος καθηγητής Αρχιτεκτονικής Γιάννης Κίζης.
Την παρουσίαση της μελέτης, που απέσπασε το 1ο βραβείο πανευρωπαϊκού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και συνέταξαν οι κ.κ. Γιάννης Κίζης, Κωνσταντής Κίζης και Θύμης Δούγκας (μουσειολογικά της κ. Π. Καλαμαρά), έκανε ο ομότιμος καθηγητής Αρχιτεκτονικής Γιάννης Κίζης.
Ο προϋπολογισμός του Μουσείου είναι στα έξι εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον κ. Κίζη, ενώ σε ποσοστό από 25% έως 50% του προϋπολογισμού υπολογίζεται το κόστος της έκθεσης του Μουσείου. Μέσα στο Μουσείο η Αργώ εκτίθεται υπερυψωμένη από την επιφάνεια του νερού, χωρίς να βρέχεται. Στο πέρασμα μέσα από τις Συμπληγάδες παραπέμπουν δύο στιβαροί, κλειστοί κτιριακοί όγκοι.
Η είσοδος στο Μουσείο γίνεται από την αστική πλατεία με την υδάτινη επιφάνεια. Οι προσβάσεις σ’ αυτήν, τόσο από τον κόμβο εισόδου του πάρκου, όσο και από όλο το παρόδιο μέτωπο της λεωφόρου Αθηνών, αλλά και από τους χώρους στάθμευσης της ανατολικής πλευράς, διευθετούνται με κατάλληλες χαράξεις και φυτεύσεις.
Οι επισκέπτες οδηγούνται στο νοτιοδυτικό άκρο της πλατείας, μια ράμπα που γεφυρώνει το νερό και αριστερά της μια σκάλα σύμφυτη με το κτίσμα οδηγούν στο πάνω επίπεδο, στην κύρια είσοδο. Αριστερά στον εισερχόμενο βρίσκεται η αίθουσα διαλέξεων και σεμιναρίων, συνολικής δυναμικότητας 254 θέσεων.
Στην αίθουσα υποδοχής γίνεται το καλωσόρισμα του επισκέπτη, με συνοπτική αναφορά στους θεματικούς άξονες της έκθεσης και στη διάταξή τους. Ένα άνοιγμα προς τον κεντρικό χώρο προσφέρει αποσπασματικές θεάσεις του πλοίου. Ο πρώτος θεματικός άξονας αναπτύσσεται στον περίκλειστο χώρο της δυτικής Συμπληγάδας, που έχει τη μορφή σχεδόν τετραγωνικής αίθουσας.
Εδώ αναπτύσσεται το «ταξίδι στα πέρατα του κόσμου». Μια γέφυρα, που καθώς τη διασχίζει ο επισκέπτης βλέπει από ψηλά την Αργώ κατά μέτωπο, οδηγεί στον δεύτερο θεματικό άξονα, αφιερωμένο στην τέχνη με θέμα την Αργοναυτική Εκστρατεία, στο νότιο άκρο της ανατολικής Συμπληγάδες, που έχει τη μορφή δρομικού, μακρόστενου κτιρίου. Στη συνέχεια το ενδιαφέρον εστιάζεται στο αντίγραφο της Αργούς, ορατό από όλο το μήκος της ανατολικής πτέρυγας και από μια εξέδρα – παρατηρητήριο.
Κατεβαίνοντας μια σκάλα θα βρεθεί στην κάτω στάθμη, πολύ κοντά στην επιφάνεια του νερού, σε χώρο ευρύχωρο, σαν προκυμαία. Η ανατολική περιοχή της «προκυμαίας» είναι αφιερωμένη σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Ο κεντρικός χώρος, όπου εκτίθεται η Αργώ, είναι τεχνικά εξοπλισμένος, έτσι ώστε το σκαρί να μη προσλαμβάνεται ως στατικό έκθεμα.
Ένας μηχανισμός πρόκλησης κυματισμού στο ρηχό νερό και μηχανές προβολής στην ημιδιάφανη οροφή της αίθουσας δημιουργούν ένα δυναμικό σκηνικό, που εμφανίζουν το πλοίο άλλοτε να περνά μέσα από καταιγίδα κι άλλοτε να πλέει σε νηνεμία, με το μυθικό περιστέρι να διασχίζει τον ουρανό, ξεφεύγοντας από τις Συμπληγάδες.
Η επίσκεψη τελειώνει στο πωλητήριο – café, που επεκτείνεται στο ύπαιθρο, δίπλα στο νερό, απέναντι από την είσοδο του πάρκου. Στην κάτω στάθμη προβλέπεται δευτερεύουσα διαδρομή των επισκεπτών. Από το πωλητήριο – café μπορούν μέσω γέφυρας να φτάσουν στο φουαγιέ, που δίνει πρόσβαση στο βεστιάριο και στους χώρους υγιεινής του κοινού. Το φουαγιέ επικοινωνεί με σκάλα και ανελκυστήρα με τον χώρο υποδοχής της άνω στάθμης.
Νοτίως του φουαγιέ διατάσσονται τα γραφεία του προσωπικού με τους βοηθητικούς χώρους τους. Όλοι οι χώροι του Μουσείου είναι προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ, μέσω των ανελκυστήρων των δύο πτερύγων. Ο περιβάλλων χώρος του Μουσείου διακρίνεται σε τρεις επιμέρους ενότητες.
Η ανατολική διαμορφώνεται σε χώρο στάθμευσης, με παρεμβολή παρτεριών με χαμηλή φύτευση και δένδρα ανάμεσα σε θέσεις στάθμευσης ιδιωτικών αυτοκινήτων. Η δυτική σε μικρό άλσος, με ζώνες χαμηλής φύτευσης και πεύκα. Η νότια διαμορφώνεται σε μικρή αστική πλατεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου