menu

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

Η παρακαταθήκη του Ζιβανσί


Με το αμάνικο μαύρο της φόρεμα, τις σειρές μαργαριταριών στον λαιμό και τα μεγάλα μαύρα γυαλιά, η Όντρεϊ Χέπμπορν ως Χόλι Γκολάιτλι έθεσε στάνταρτ κομψότητας και όρισε ένα από τα διαχρονικά απαραίτητα κομμάτια για τη γυναικεία ντουλάπα: το μικρό μαύρο φόρεμα. 


Ένας γνήσιος άνθρωπος της μόδας, λάτρης της κομψότητας και υπόδειγμα καλών τρόπων έκανε στενές φιλίες με διάσημες πελάτισσές του, όπως η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Λορίν Μπακόλ, η Τζάκι Κένεντι και η πριγκίπισσα Γκρέις του Μονακό. Αλλά καμία από αυτές δεν ήταν τόσο κοντά του όσο η Χέπμπορν που ήταν η μούσα του και η καλύτερη πρέσβειρα του οίκου. Φόρεσε τα ρούχα του σε δεκάδες ταινίες και σε ακόμα περισσότερες εμφανίσεις σε κόκκινο χαλί αλλά και στην πραγματική της ζωή. 


Αυτό που φορούσε η Χόλι το είχε ράψει με τα χέρια του ο Ζιβανσί, ο Γάλλος σχεδιαστής που μαζί με τον Κριστιάν Ντιόρ και τον Κριστόμπαλ Μπαλενσιάγα αναθεώρησαν την έννοια της μόδας λίγο πριν την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. 


Είχε αποσυρθεί από το 1995. Τον διαδέχθηκε ο Τζον Γκαλιάνο, ο Αλεξάντερ Μακουίν, η Τζούλιεν Μακντόναλντ, ο Ρικάρντο Τίσι και η Κλέαρ Γουάιτ Κέλερ που βρίσκεται στο τιμόνι του οίκου αυτήν την περίοδο. 

Το μότο του έμοιαζε με εκείνο του Μπαλενσιάγκα: «Κάντο απλό, κάντο αγνό. Θα τον θυμούνται όλοι για τις καθαρές γραμμές, τις οποίες ο ίδιος «σχεδίασε» για πρώτη φορά, και την κολακευτική κομψότητα που ήταν πάντα η φιλοσοφία όλων των δημιουργιών του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Röyksopp, Susanne Sundfør - Oh, Lover

Popular Posts