Οι Massive Attack είναι ένα αγγλικό trip hop γκρουπ που δημιουργήθηκε το 1988 στο Μπρίστολ, αποτελούμενο από τους Robert "3D" Del Naja, Grant "Daddy G" Marshall και πρώην Andy "Mushroom" Vowles ("Mush"). Το ντεμπούτο τους άλμπουμ Blue Lines κυκλοφόρησε το 1991, με το σινγκλ "Unfinished Sympathy" να φτάνει στα charts και αργότερα να ψηφίζεται ως το 63ο καλύτερο τραγούδι όλων των εποχών σε δημοσκόπηση του NME. Το Mezzanine του 1998, που περιέχει το "Teardrop", και το 100ο Παράθυρο του 2003, βρέθηκαν στο Νο 1 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τόσο το Blue Lines όσο και το Mezzanine περιλαμβάνονται στη λίστα του Rolling Stone με τα 500 καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών.
Το συγκρότημα έχει κερδίσει πολλά μουσικά βραβεία σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του, συμπεριλαμβανομένου ενός Brit Award—κερδίζοντας το Best British Dance Act, δύο MTV Europe Music Awards και δύο Q Awards. Έχουν κυκλοφορήσει πέντε στούντιο άλμπουμ που έχουν πουλήσει πάνω από 11 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.
Οι DJs Daddy G και Andrew Vowles και ο καλλιτέχνης γκράφιτι που έγινε ράπερ Robert Del Naja συναντήθηκαν ως μέλη της συλλογικότητας The Wild Bunch. Ένα από τα πρώτα εγχώρια ηχοσυστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, το The Wild Bunch έγινε κυρίαρχο στη σκηνή των κλαμπ του Μπρίστολ στα μέσα της δεκαετίας του 1980.
Οι Massive Attack ξεκίνησαν ως spin-off παραγωγή το 1988, με το τραγούδι που κυκλοφόρησε ανεξάρτητα, "Any Love", που τραγούδησε ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός Carlton McCarthy με φωνές φαλτσέτα και στη συνέχεια, με σημαντική υποστήριξη από τη Neneh Cherry, υπέγραψαν με την Circa Records. το 1990 – δεσμεύτηκε να παραδώσει έξι στούντιο άλμπουμ και μια συλλογή "best of". Η Circa έγινε θυγατρική της Virgin Records και αργότερα εντάχθηκε στη Virgin Records, η οποία με τη σειρά της εξαγοράστηκε από την EMI.
Οι Blue Lines (1991), ήταν συμπαραγωγοί από τον Jonny Dollar και τον Cameron McVey, ο οποίος έγινε και ο πρώτος μάνατζέρ τους. Ο Geoff Barrow, ο οποίος συνέχισε να σχηματίζει την Portishead, ήταν ασκούμενος και εκπαιδευόμενος χειριστής κασετών στο στούντιο Coach House του Μπρίστολ όταν ηχογραφήθηκε το άλμπουμ. Ο McVey (που τότε αποκαλούνταν «Booga Bear») και η σύζυγός του, Neneh Cherry, παρείχαν κρίσιμη οικονομική υποστήριξη και βοήθεια σε είδος στις πρώτες σταδιοδρομίες των Massive Attack, Portishead και Tricky κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ακόμη και πληρώνοντάς τους κανονικούς μισθούς μέσω Ο οργανισμός τους Cherry Bear.
Οι Massive Attack χρησιμοποίησαν προσκεκλημένους τραγουδιστές, διάσπαρτους με τα στυλ sprechgesang των Del Naja και Marshall (αρχικά Tricky), πάνω από αυτό που θεωρήθηκε ουσιαστικά μια βρετανική δημιουργική παραγωγή δειγματοληψίας. έναν ήχο σήμα κατατεθέν που συνδύαζε down-tempo hip hop, soul, reggae και άλλες εκλεκτικές αναφορές, μουσικές και λυρικές. Στη δεκαετία του '90, το τρίο έγινε γνωστό επειδή συχνά δεν μπορούσε να τα πάει εύκολα μεταξύ τους και εργαζόταν όλο και περισσότερο χωριστά. Ο Andy Vowles (Mushroom), που κάποτε θεωρούσε τον εαυτό του ως τον μουσικό διευθυντή του τρίο, αποχώρησε από τους Massive Attack στα τέλη του 1999, μετά από τελεσίγραφο από τα άλλα δύο μέλη να τερματίσουν αμέσως το γκρουπ αν δεν το έκανε.
Παρά το γεγονός ότι πήρε το μέρος της Del Naja στην αποτελεσματική εκτόξευση των Vowles και στη συνέχεια συμμετείχε σε μια εκπομπή επίδειξης ενότητας ως δίδυμο το επόμενο έτος, ο Grant Marshall (G) είχε επίσης ουσιαστικά φύγει μέχρι το 2001, καθώς εγκατέλειψε το στούντιο εντελώς. Ο Μάρσαλ επέστρεψε σε ρόλο στούντιο το 2005, έχοντας ενταχθεί στην περιοδεία το 2003 και το 2004.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου