Όταν οι σπουδαιότεροι ροκ στάρς από τον Elvis μέχρι, τον Lennon και τον Springsteen συμφωνούν για την πιο εξέχουσα φωνή όλων των εποχών, εμείς άπλα γνέφουμε καταφατικά με δέος...
Στην πρώιμη εποχή της ακμής της ροκ ν ρολ που οι περισσότεροι στάρς προσπαθούσαν να εκπέμπουν μια macho εικόνα ή να μετατραπούν σε τρανοί περφόρμερς με χορευτικά και ενέργεια πάνω στη σκηνή, ο Ρόι ήταν διαφορετικός και μυστήριος. Ερμήνευε μαυροφορεμένος, σχεδόν ακίνητος και πάντοτε με την κιθάρα του και τα μαύρα γυαλιά του. Τα οποία τον βοηθούσαν διότι έπασχε από τον ''φόβο της σκηνής'' ήταν ανασφαλής και ντροπαλός άλλα με αυτό το στυλ που δημιούργησε με την ακινησία και τα μαύρα γυαλιά μπορούσε να κρυφτεί και να νιώσει πιο άνετα, όπως και να έχει η εικόνα αυτή του Roy στη σκηνή είναι η αληθινή έννοια του cool τύπου.
‘’Roy Orbison is now coming into focus as an innovator of pop music. And I think that’s his two eternal traits, singer and innovator of pop music. Someone who changed songwriting. And obviously as a singer. His spirit- like voice.” Bono
Σε αντίθεση με το επαναστατικό ρεύμα της εποχής εκείνος προσέγγισε την ροκ από άλλη ματιά, μια ευάλωτη κ τρυφερή ματιά που σχημάτισε μέσα από τα τραγούδια του το σάουντρακ του ονειροπόλου ανθρώπου. Διότι η πλειονότητα των τραγουδιών του είναι για την μοναξιά, για την αγάπη κ την απώλεια της αλλά και τα όνειρα όπως το αγαπημένο μου κομμάτι του που δεν θα το βαρεθώ ποτέ, το ''In Dreams'' που το θεωρώ αντιπροσωπευτικό της μαγείας του. Χρησιμοποιήθηκε για σάουντρακ εξαιρετικά στην ταινία Blue Velvet από τον David Lynch.
......Οι τραγωδίες που έχει ζήσει είναι σπάνιο να συμβούν σε έναν και μόνο άνθρωπο. Έχασε την πρώτη του γυναικά σε αυτοκινητικό δυστύχημα, και λίγο καιρό μετά τα δυο από τα τρία του παιδιά σε πυρκαγιά, παρότι τα γεγονότα δεν τον έθεσαν εκτός της μουσικής του τα επόμενα άλμπουμ του δεν είχαν επιτυχία και φαινόταν ότι ερχόταν η παρακμή. Παρόλα αυτά δεν άφησε την καριέρα του και συνέχισε να κάνει περιοδείες και να τραγουδάει, ήταν και το μόνο που του είχε μείνει. Δεν μπορώ να μην πιστεύω ότι οι τραγωδίες αυτές αποτυπώθηκαν στις ερμηνείες του μετέπειτα από τα συμβάντα, το νιώθεις στο τρέμουλο της φωνής του που είναι σαν μελωδικός λυγμός.
“He could sound mean and nasty on one line and then sing in a falsetto like Frankie Valli in the next. With Roy, you didn’t know if you were listening to mariachi or opera.’’ Bob Dylan
....Η καριέρα του πάντως αναγεννήθηκε ολοκληρωτικά το '87 όταν αποφάσισε να ξανά-ηχογραφήσει τις επιτυχίες του με πιο μοντέρνα ενορχήστρωση και να εκδώσει greatest hits δίσκο με μερικά καινούρια κομμάτια. Έφυγε στα 52 του μόλις χρόνια και στο απόγειο της φήμης του από καρδιακή προσβολή σοκάροντας τον μουσικό κόσμο, όλοι βγήκαν μπροστά να μιλήσουν για την επιρροή που είχαν από τον Ρόι, να τον εξυμνήσουν και να τον αποχαιρετήσουν. Μέχρι και σήμερα πάρα πολλά συγκροτήματα και τραγουδιστές συμπεριλαμβάνουν στα live set lists τους κατά καιρούς κάποιο τραγούδι του Roy. Φυσικά και είναι μέλος του RnR hall of fame άλλα και του ομόλογου γκρουπ των στιχουργών, songwriters hall of fame. Ντρέπομαι για το ανθρώπινο είδος όταν η μέτρια έως κακή διασκευή της Lauper στο I drove all night έχει περισσότερα views στο YouTube.
Εξέχοντα κομμάτια:
Pretty Woman, In Dreams, I drove all night, California Blue, You Got It, Only the Lonely, Mean woman blues, Crying, Blue Bayou, running scared, go go go, Life Fades Away, Dream baby, Its over, you'll never walk alone, unchained melody, we'll take the night
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου