menu

Παρασκευή 31 Μαρτίου 2023

Christian Dior Συλλογή ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2023



Μια άμεση, λιτή και όμως δυναμικά σέξι Παριζιάνα περπάτησε στην πασαρέλα του Dior στο φθινοπωρινό έτοιμα σόου της Maria Grazia Chiuri. Κυρίως ντυμένη με μαύρα, περίτεχνα τσαλακωμένα κοστούμια και φορέματα, η γκαρνταρόμπα της απευθυνόταν επιδέξια τόσο στο ζοφερό παρόν όσο και στη δεκαετία του 1950. Αυτή ήταν αναγνωρίσιμα η ιστορική κληρονομιά του Christian Dior, αρκετά σωστά—αλλά «ανακατασκευάστηκε» όπως το έθεσε ο Chiuri, από έναν δημιουργικό διευθυντή που επικεντρώνεται στο να δει πώς το παρελθόν μπορεί να γίνει σχετικό με τις γυναίκες του σήμερα.

Όλοι η Συλλογή....

Αυτό που είναι χαρακτηριστικό για τις διαδρομές που ακολουθεί η Chiuri στην ιστορία του Dior είναι ότι ταυτίζεται με τις ανακαλυφθείσες, ελάχιστα γνωστές ιστορίες των γυναικών που φορούσαν τα ρούχα του. Σε μια εποχή που μπορεί να λαχταράμε περισσότερη απλότητα και λιγότερη παραστατική θεατρικότητα από τη μόδα - αυτό είναι ένα ναι στα μολύβι μίδι και τα απλά αλλά ενδιαφέροντα φορέματα ημέρας - οι σχεδιαστικές της λύσεις προήλθαν από την προσωπική της απάντηση στη σκέψη για την έντονη αντοχή τριών μετά- πελάτες πολέμου. Παρούσα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στην πασαρέλα ήταν η Catherine Dior, η αδερφή του couturier. Juliette Gréco, η τραγουδίστρια και ηθοποιός της Αριστεράς Όχθης που φημιζόταν επειδή φορούσε υπαρξιστικά μαύρα. και η Edith Piaf που ήταν, καλά η Edith Piaf. Το μπλουζάκι της σεζόν με στάμπα Dior έγραφε «Je ne regrette rien».

Ο Chiuri βλέπει και τους τρεις ως προδρόμους του φεμινισμού. «Η Catherine Dior είχε επιστρέψει από ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης και έγινε επιχειρηματίας που δεν παντρεύτηκε ποτέ, αν και είχε μια μακροχρόνια σχέση. Ξεχνάμε ότι στη δεκαετία του '50 αυτές οι γυναίκες ήταν πιο απελευθερωμένες από ό,τι μπορούμε να φανταστούμε», είπε η Τσούρι κατά τη διάρκεια μιας προεπισκόπησης. Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Ήταν επίσης ένας τρόπος να σκεφτώ τον εαυτό μου. Γιατί στο σπίτι μου, η μητέρα και η γιαγιά μου ήταν ανεξάρτητες γυναίκες που είχαν περάσει τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο».

Το ιστορικό της Chiuri είναι άλλο ένα κλειδί για τις ευαισθησίες της. Αυτό που φέρνει ως Ιταλίδα σε ένα ιστορικό γαλλικό σπίτι είναι μια ελαφρότητα που κατάφερε να διευκολύνει και να εκσυγχρονίσει τα πρότυπα του Dior χωρίς να διαπράττει ιεροσυλία της επωνυμίας, πετόντας τα έξω. Οι τσαλακωμένες επιφάνειες των ρούχων -σχεδόν σαν μια κρύπτη από καρό κοστούμια New Look, πλισέ κυκλικές φούστες και κοκτέιλ φορέματα να είχαν βρεθεί σε ένα μπαούλο- είχαν μια ικανοποιητικά vintage εμφάνιση, που επιτυγχανόταν από υπερσύγχρονα υφάσματα που ήταν συνυφασμένα με μεταλλική κλωστή . "Με τις σιλουέτες του Dior, είναι πολύ ακριβείς - με αυτό το ύφασμα τίποτα δεν είναι ακριβές", γέλασε ο Chiuri, δείχνοντας πώς η "μεταλλική μνήμη" στα ρούχα σημαίνει ότι οι γυναίκες μπορούν να τα τροποποιήσουν ώστε να ταιριάζουν με το σώμα ή τη διάθεσή τους κατά βούληση.

Ίσως το πιο σημαντικό, το ξεκοκαλωμένο σακάκι του Dior Bar έχει γίνει παρελθόν. «Δούλεψα για να τα κάνω όλα ελαφριά. Αυτό είναι το DNA μου, κάτι που είναι η ιταλική μου καταγωγή. Κοντά στη Μεσόγειο, δεν μπορείτε να φοράτε ρούχα που είναι βαριά και ζεστά», είπε ο Chiuri. Σχεδόν επτά χρόνια μετά τη δημιουργική της διεύθυνση στον Dior, απολαμβάνει το γεγονός ότι έχει κατανοήσει περισσότερο τη γαλλική γλώσσα. «Είναι μια συζήτηση», γέλασε. «Εδώ είναι ένας χάρτης του Παρισιού που χρησιμοποιήσαμε ως εκτύπωση. Ο Dior είναι Παρίσι — και αυτό είναι σε μετάξι σαμπάνιας!»

Ίσως ένα σημάδι της επιτυχίας της Chiuri είναι ότι τα ρούχα της δεν χρειάζονται πραγματικά περίπλοκες εξηγήσεις για να έχουν νόημα. Ίσως να υπήρχε κάτι από την Catherine Dior στην απλότητα του ανοιχτού βλέμματος—ένα λευκό πουκάμισο με ανοιχτό λαιμό, μπλεγμένο σε μια μαύρη pencil φούστα—και στα θολά λουλουδάτα φορέματα που ήρθαν αργότερα.

Υπήρχε επίσης μια μαύρη δερμάτινη θήκη, καλυμμένη με λουλούδια κομμένα με λέιζερ, κρεμασμένα κρυφά στον έναν ώμο ενός μαύρου πουκάμισου. ίσως ένας χαιρετισμός σε όλες τις γενναίες γυναίκες της Γαλλικής Αντίστασης, τις αδερφές της Catherine Dior. Η Chiuri διασκεδάζει με τα αξεσουάρ: τα παπούτσια με λουράκια στον αστράγαλο με πλατφόρμες ανανεώνονται με τις περίφημες γόβες "Choc" του Roger Vivier από τη συλλογή New Look του 1947. κοσμήματα με μινιατούρες πύργους του Άιφελ που κρέμονται από δαχτυλίδια και το κέντρο των μαργαριταριών τσόκερ.

Ο Christian Dior ήταν διάσημος για την επαναφορά του ρομαντισμού, της αίγλης -ακόμη και της ίδιας της μόδας- σημάδι ελπίδας και χαράς για όλες τις γυναίκες μετά τον καταστροφικό πόλεμο στην Ευρώπη. Η Chuiri έχει τη δική της προσέγγιση για να ενθαρρύνει και να ανεβάσει το πνεύμα των γυναικών σήμερα. Η νηφάλια-σέξι συλλογή της ολοκληρώθηκε από την τεράστια, παιχνιδιάρικα πολύχρωμη εγκατάσταση γλυπτών από ύφασμα που παρήγγειλε η Πορτογαλίδα καλλιτέχνης Joana Vasconcelos. Περισσότερο από ένα σετ, ένιωθε σχεδόν σαν μια ζεστή προστατευτική, καταφατική γυναικεία παρουσία που παρακολουθεί τα μοντέλα και το κοινό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Emma Peters - Fous (DNDM Remix)

 

Popular Posts