Η Adele, νικήτρια του καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού για το Skyfall στην αίθουσα τύπου για τα 85α Ετήσια Όσκαρ Όσκαρ 2013 - PRESS ROOM, The Dolby Theatre στο Hollywood & Highland Centre, Λος Άντζελες, Καλιφόρνια στις 24 Φεβρουαρίου 2013.
Συλλογή Dee Cercone/Everett
Πέντε καλλιτέχνες μπήκαν ο καθένας στο top 10 με δύο τραγούδια που βραβεύτηκαν με Όσκαρ.
Η κατάκτηση του κορυφαίου 10 στο Billboard Hot 100 ήταν ένας στόχος για τους τραγουδοποιούς από την ίδρυση του chart το 1958. Η κατάκτηση του Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού ήταν στις λίστες των περισσότερων τραγουδοποιών ακόμη περισσότερο – η κατηγορία χρονολογείται από το 1934.
Συνολικά 27 τραγούδια έχουν πετύχει και τα δύο ορόσημα. Αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να ανέβει στο 28 όταν απονεμηθούν τα 95α ετήσια βραβεία Όσκαρ στις 12 Μαρτίου, εάν το «Lift Me Up» της Rihanna κερδίσει το βραβείο. Το τραγούδι έκανε το ντεμπούτο του και έφτασε στο Νο. 2 του Hot 100 τον Νοέμβριο του 2022. Ο αριθμός θα μπορούσε επίσης να πηδήξει στο 28, αν κερδίσει ένας από τους άλλους υποψήφιους και κάνει αρκετά μεγάλη έκρηξη στο σόου ώστε να φτάσει καθυστερημένα στο top 10.
Πέντε καλλιτέχνες μπήκαν ο καθένας στο top 10 με δύο βραβευμένα με Όσκαρ τραγούδια – Barbra Streisand , Irene Cara , Jennifer Warnes , Celine Dion και Peabo Bryson . Ο Στρέιζαντ και η Κάρα συνέγραψαν ένα από αυτά τα τραγούδια.
Κάντε κύλιση σε μια γκαλερί που περιλαμβάνει τα 27 τραγούδια που μπήκαν στο top 10 στο Hot 100 και κέρδισαν Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού. (Οι επιτυχίες μεταξύ 1934-57 δεν εμφανίζονται επειδή προηγήθηκαν του Hot 100.)
Αρχικά, ας δώσουμε μια γρήγορη φωνή σε ένα κλασικό που κέρδισε Όσκαρ που μόλις έχασε το top 10 – δύο φορές. Δύο εκδοχές του "Moon River", του πρωταθλητή του 1961, έφτασαν στο Νο. 11 - μια από τον συνθέτη του Henry Mancini και μια άλλη από τον τραγουδιστή R&B Jerry Butler .
Τώρα ας ανάψουμε αυτή τη μηχανή του χρόνου. (Όλες οι αναφορές γραφημάτων αφορούν το Hot 100.)
Δικαιώματα φωτογραφίας: Ευγενική προσφορά της συλλογής Everett
"Γεννημένος ελεύθερος"
1966 (39ο Όσκαρ)
"Born Free" από το Born Free
Μουσική John Barry; Στίχοι Don Black
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση του τραγουδιού του τίτλου από τον Roger Williams από την ταινία με πρωταγωνιστές τη Virginia McKenna και τον Bill Travers έφτασε στο Νο. 7 τον Δεκέμβριο του 1966. Ο Williams συνεργάστηκε με το φωνητικό συγκρότημα Young Americans για να ερμηνεύσει το τραγούδι στα Όσκαρ στις 10 Απριλίου 1967. Ο Dean Martin απένειμε το βραβείο στον Μπλακ. (Ο Μπάρι δεν εμφανίστηκε τη νύχτα που κέρδισε δύο Όσκαρ – αυτό το βραβείο και την καλύτερη πρωτότυπη μουσική.)
Από αριστερά: Virginia McKenna, Bill Travers
Δικαιώματα φωτογραφίας: Αρχείο Bettmann/GI
“Raindrop Keep Falin' on My Head”
1969 (42ο Όσκαρ)
"Raindrops Keep Fallin' on My Head" από τον Butch Cassidy and the Sundance Kid
Μουσική Burt Bacharach; Στίχοι Χαλ Ντέιβιντ
Σημειώσεις: Η χαριτωμένη ηχογράφηση του BJ Thomas πέρασε τέσσερις εβδομάδες στο Νο. 1 τον Ιανουάριο του 1970. Ο Thomas ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 7 Απριλίου 1970. Η Candice Bergen απένειμε το βραβείο στους Bacharach και David, οι οποίοι είχαν προταθεί τρεις φορές στο παρελθόν χωρίς να έχουν κερδίσει για τα "What's New Pussycat", "Alfie" και "The Look of Love". Ο Μπαχαράχ κέρδισε ένα δεύτερο βραβείο τη βραδιά - καλύτερη πρωτότυπη μουσική για κινηματογραφική ταινία [όχι μιούζικαλ].
Από αριστερά: Burt Bacharach, Hal David
Δικαιώματα φωτογραφίας: Ευγενική προσφορά της συλλογής Everett
"Για όλα όσα γνωρίζουμε"
1970 (43ο Όσκαρ)
"For All We Know" από το Lovers and Other Strangers
Μουσική Fred Karlin; Στίχοι: Robb Royer (γνωστός και ως Robb Wilson) και James Griffin (γνωστός και ως Arthur James)
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση του τραγουδιού από τους Carpenters από την ταινία με πρωταγωνιστές τους Gig Young, Bonnie Bedelia και Cloris Leachman έφτασε στο Νο. 3 τον Μάρτιο του 1971 και επέστρεψε στην κορυφαία θέση τον Απρίλιο. Η Πετούλα Κλαρκ τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 15 Απριλίου 1971. Τα Όσκαρ είχαν έναν κανόνα εκείνη την εποχή ότι μόνο οι αστέρες του κινηματογράφου μπορούσαν να παίξουν στο σόου. Εφόσον η Κλαρκ είχε πρωταγωνιστήσει στο Ουράνιο Τόξο του Φινιάν και Αντίο, κύριε Τσιπς , πήρε την ανάθεση δαμάσκηνου. Ο νικητής της προηγούμενης χρονιάς, Burt Bacharach, και η σύζυγός του, Angie Dickinson, το χρυσό ζευγάρι του Χόλιγουντ εκείνη την εποχή, απένειμαν το βραβείο. Ο Karlin ευχαρίστησε τους Carpenters στην ομιλία αποδοχής του: «Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω δύο άλλους πολύ ξεχωριστούς φίλους, την Karen και τον Richard Carpenter, για την πολύ συγκινητική τους ερμηνεία του «For All We Know».
Από αριστερά: Gig Young, Bonnie Bedelia, Cloris Leachman
Δικαιώματα φωτογραφίας: Αρχείο Bettmann/GI
“Theme from Shaft”
1971 (44ο Όσκαρ)
“Theme From Shaft” από το Shaft
Μουσική και Στίχοι: Isaac Hayes
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση αυτού του τραγουδιού από τον Hayes που έφερε τη funk στη σκηνή των Όσκαρ για πρώτη φορά πέρασε δύο εβδομάδες στο Νο. 1 τον Νοέμβριο του 1971. Ο Hayes ερμήνευσε επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 10 Απριλίου 1972. Joel Grey, συμπρωταγωνιστής της τότε τρέχουσας επιτυχίας Cabaret (το οποίο κέρδισε οκτώ Όσκαρ στην τελετή του επόμενου έτους) απένειμε το βραβείο στον Hayes, ο οποίος ήταν ο πρώτος μαύρος τραγουδοποιός που κέρδισε το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι. Ο Hayes ευχαρίστησε τη γιαγιά του – όπως θα έκανε ένας άλλος νικητής στην κατηγορία 23 χρόνια αργότερα. «Κυρίως, θα ήθελα να ευχαριστήσω μια κυρία που είναι εδώ μαζί μου απόψε, γιατί πριν από χρόνια οι προσευχές της κράτησαν τα πόδια μου, το μονοπάτι της δικαιοσύνης, και αυτή είναι η γιαγιά μου».
Από αριστερά: Isaac Hayes, Joel Gray
Δικαιώματα φωτογραφίας: Συλλογή 20th Century Fox/Courtesy Everett
"Το επόμενο πρωί"
1972 (45ο Όσκαρ)
«The Morning After» από το The Poseidon Adventure
Μουσική και στίχοι των Al Kasha και Joel Hirschhorn
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Μορίν ΜακΓκόβερν της σύγχρονης μπαλάντας για ενήλικες από την ταινία με πρωταγωνιστές τον Τζιν Χάκμαν και τη Σέλε Γουίντερς πέρασε δύο εβδομάδες στο Νο. 1 τον Αύγουστο του 1973, πέντε μήνες μετά τα Όσκαρ. Η διασκεδαστής Connie Stevens ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 27 Μαρτίου 1973. Οι Sonny & Cher, που τότε πρωταγωνιστούσαν σε μια επιτυχημένη εβδομαδιαία σειρά βαριετέ, παρουσίασαν το βραβείο. Η Kasha και ο Hirschhorn κέρδισαν ξανά δύο χρόνια αργότερα για το "We May Never Love Like This Again" από μια άλλη ταινία καταστροφής, το The Towering Inferno . Ο ΜακΓκόβερν επιστρατεύτηκε ξανά για να τραγουδήσει το τραγούδι, αλλά δεν έγινε επιτυχία.
Από αριστερά: Shelley Winters, Gene Hackman
Δικαιώματα φωτογραφίας: Ευγενική προσφορά της συλλογής Everett
"Όπως ήμασταν"
1973 (46ο Όσκαρ)
“The Way We Were” από το The Way We Were
Μουσική Marvin Hamlisch; Στίχοι Alan Bergman και Marilyn Bergman
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Barbra Streisand, ένα στιγμιαίο κλασικό, πέρασε τρεις συνεχόμενες εβδομάδες στο Νο. 1 τον Φεβρουάριο του 1974. Ένας άλλος θρύλος, η Peggy Lee, ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 2 Απριλίου 1974. Ο Burt Bacharach και η Ann-Margret παρουσίασαν το βραβείο. Αυτό ήταν το τρίτο βραβείο του Hamlisch της βραδιάς, μετά τις νίκες για την καλύτερη πρωτότυπη δραματική μουσική (επίσης για το The Way We Were ) και την καλύτερη προσαρμογή για το έργο του που διασκευάζει τη μουσική του Scott Joplin στο The Sting ). Στην ομιλία αποδοχής της, η Μέριλιν Μπέργκμαν χαιρέτησε «Η Μπάρμπρα Στρέιζαντ, η καλύτερη τραγουδίστρια που θα μπορούσε ποτέ οποιοσδήποτε λυρικός συγγραφέας να τραγουδήσει το τραγούδι του». Η Στρέιζαντ ήταν υποψήφια για την καλύτερη ηθοποιό για τον ρόλο της στο κλασικό ρομαντικό δράμα, αλλά έχασε από την Glenda Jackson στο A Touch of Class .
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
"Αειθαλής"
1976 (49ο Όσκαρ)
“Evergreen (Love Theme From A Star Is Born)” από το A Star Is Born
Μουσική Barbra Streisand; Στίχοι Paul Williams
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Barbra Streisand πέρασε τρεις εβδομάδες στο Νο. 1 τον Μάρτιο του 1977. Η Streisand ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 29 Μαρτίου 1977, σηματοδοτώντας την πρώτη της ερμηνεία στην τηλεοπτική εκπομπή Oscar. Ο Neil Diamond απένειμε το βραβείο στον Williams και στον Streisand, τον σύντροφό του στο ντουέτο, ο οποίος είπε: «Στα πιο τρελά μου όνειρα, ποτέ, ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα κερδίσω ένα Όσκαρ για να γράψω ένα τραγούδι. Με τιμά πολύ και με συγκινεί. Σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ." Ο υποκοριστικός Γουίλιαμς αστειεύτηκε: «Θα ευχαριστούσα όλα τα ανθρωπάκια και μετά θυμήθηκα ότι είμαι τα ανθρωπάκια».
Δικαιώματα φωτογραφίας:Frank Edwards/Fotos International/Hulton Archive/GI
«Φωτίζεις τη ζωή μου»
1977 (50ο Όσκαρ)
«You Light Up My Life» από το You Light Up My Life
Μουσική και στίχοι Joseph Brooks
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Debby Boone πέρασε 10 συνεχόμενες εβδομάδες στο Νο. 1 από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 1977. Ήταν το πρώτο τραγούδι στην ιστορία των Hot 100 που πέρασε 10 εβδομάδες στην κορυφή. Ο Boone τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 29 Μαρτίου 1978. Επειδή ήταν τα 50α Όσκαρ, οι παραγωγοί στρατολόγησαν έναν πολύ ιδιαίτερο παρουσιαστή, τον θρύλο της οθόνης Φρεντ Αστέρ (ο οποίος είχε ερμηνεύσει ένα από τα μεγαλύτερα τραγούδια που κέρδισαν Όσκαρ, το "The Way You Look Απόψε», στην ταινία του 1936 Swing Time ). Ο Αστέρ απένειμε το βραβείο στον Μπρουκς, ο οποίος όχι μόνο έγραψε το τραγούδι, αλλά και έγραψε, σκηνοθέτησε, παραγωγό και σκόραρε την ταινία.
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
"ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΧΟΡΟΣ"
1978 (51ο Όσκαρ)
“Last Dance” από το Thank God It's Friday
Μουσική και Στίχοι Paul Jabara
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Donna Summer έφτασε στο Νο. 3 τον Αύγουστο του 1978. Η βασίλισσα της ντίσκο τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 9 Απριλίου 1979. Το βραβείο απονεμήθηκε από τον Kris Kristofferson και τον θρύλο της οθόνης Ruby Keeler. Η Jabara ευχαρίστησε τον τραγουδιστή που έκανε την επιτυχία του αθάνατη - «την όμορφη, υπέροχη Donna Summer». Ο Giorgio Moroder, ο οποίος ήταν συμπαραγωγός των επιτυχιών του Summer της εποχής (συμπεριλαμβανομένου του "Last Dance"), κέρδισε ένα Όσκαρ το ίδιο βράδυ – καλύτερης πρωτότυπης μουσικής για το Midnight Express .
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
"Φήμη"
1980 (53ο Όσκαρ)
"Fame" από το Fame
Μουσική Michael Gore; Στίχοι του Dean Pitchford
Σημειώσεις: Η πληθωρική ηχογράφηση της Irena Cara έφτασε στο Νο. 4 τον Σεπτέμβριο του 1980. Η Cara τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 31 Μαρτίου 1981. (Η τελετή, που αρχικά είχε οριστεί για τις 30 Μαρτίου, αναβλήθηκε μια μέρα λόγω της απόπειρας δολοφονίας εκείνη την ημέρα κατά του Προέδρου Reagan.) Ο Luciano Pavarotti και η Angie Dickinson απένειμαν το βραβείο. Ο Γκορ, ο οποίος κέρδισε επίσης την καλύτερη πρωτότυπη μουσική, ευχαρίστησε την "Irene Cara, για μια υπέροχη φωνητική απόδοση". Ο Pitchford σχολίασε: «Οι MGM είχαν μια ιστορία να φέρνουν μιούζικαλ στην οθόνη και έτσι είμαι πολύ ευγνώμων που είμαι μέρος ενός τόσο συναρπαστικού μιούζικαλ που μοιάζει με τη δεκαετία του '80».
Δικαιώματα φωτογραφίας: Αρχείο Bettmann/GI
«Το θέμα του Άρθουρ»
1981 (54ο Όσκαρ)
“The Arthur's Theme (Best That You Can Do)” από τον Arthur
Μουσική και στίχοι των Burt Bacharach, Carole Bayer Sager, Christopher Cross και Peter Allen
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση του Christopher Cross πέρασε τρεις εβδομάδες στο Νο. 1 τον Οκτώβριο του 1981. Ο Cross τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 29 Μαρτίου 1982. Η Bette Midler απένειμε το βραβείο με την υπογραφή της. Ο Άλεν δεν θα ήταν υποψήφιος σύμφωνα με τους σημερινούς αυστηρότερους κανόνες επιλεξιμότητας. Δεν συμμετείχε στη συγγραφή, αλλά η Σάγκερ είχε επιστρέψει σε ένα αδημοσίευτο τραγούδι πάνω στο οποίο είχε δουλέψει εκείνη και ο Άλεν για την αξέχαστη σειρά «Caught between the moon and New York City». Στην ομιλία αποδοχής του, ο Άλεν είπε: «Θέλω να ευχαριστήσω τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας που με έβαλε σε ένα μοτίβο συγκράτησης για δύο ώρες πάνω από το JFK, και βρέθηκα σαν τον Άρθουρ πιασμένος ανάμεσα στο φεγγάρι και την πόλη της Νέας Υόρκης. Ευχαριστώ."
Από αριστερά: Burt Bacharach, Carole Bayer Sager, Christopher Cross, Peter Allen
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
"Εκεί που ανήκουμε"
1982 (55ο Όσκαρ)
Το "Up Where We Belong" από το An Officer and a Gentleman
Μουσική Jack Nitzsche και Buffy Sainte-Marie. Στίχοι του Will Jennings
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση των Joe Cocker & Jennifer Warnes πέρασαν τρεις εβδομάδες στο Νο. 1 τον Νοέμβριο του 1982. Τραγούδησαν επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 11 Απριλίου 1983. Η Olivia Newton-John, η οποία τραγούδησε το υποψήφιο για Όσκαρ "Hopelessly Devoted to You » στην τηλεοπτική εκπομπή των Όσκαρ τέσσερα χρόνια νωρίτερα, παρουσίασε το βραβείο. Ο Nitzsche και η Sainte-Marie παντρεύτηκαν εκείνη την εποχή.
Από αριστερά: Joe Cocker, Jennifer Warnes
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
“Flashdance… Τι συναίσθημα”
1983 (56ο Όσκαρ)
“Flashdance…What A Feeling” από το Flashdance
Μουσική Giorgio Moroder; Στίχοι Keith Forsey και Irene Cara
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Irene Cara καταγράφηκε έξι εβδομάδες στο Νο. 1 από τον Μάιο έως τον Ιούλιο του 1983. Η Cara, μαζί με 44 αγόρια και κορίτσια, τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 9 Απριλίου 1984. Η Jennifer Beals και ο Matthew Broderick απένειμαν το βραβείο στον Forsey και Κάρα. (Ο Moroder ήταν μη εμφάνιση.) Ο Beals πρωταγωνίστησε στο Flashdance , ένα σημείο που σημείωσε η Cara στην ομιλία αποδοχής της: «Είναι τόσο υπέροχο να λαμβάνω αυτές τις, αυτή την πιο πολύτιμη τιμή, από την Jennifer Beals, της οποίας η ερμηνεία στην ταινία το έκανε τόσο πολύ πιο ξεχωριστό για όλους μας».
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
"Απλά τηλεφώνησα για να σου πω σ 'αγαπώ"
1984 (57ο Όσκαρ)
"I Just Called to Say I Love You" από τη Γυναίκα με τα Κόκκινα
Μουσική και στίχοι από τον Stevie Wonder
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση του Wonder πέρασε τρεις εβδομάδες στο Νο. 1 τον Οκτώβριο του 1984. Η Νταϊάνα Ρος ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 25 Μαρτίου 1985. Ο Ρος είχε προταθεί για Όσκαρ 12 χρόνια νωρίτερα για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της στο Lady Sings the Blues . Ο ηθοποιός/χορευτής Γκρέγκορι Χάινς απένειμε το βραβείο στον Γουόντερ, ο οποίος είπε: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω πρώτα απ' όλα τη Μις Ντιόν Γουόργουικ που μου έδωσε αυτή την ευκαιρία». Ο Γουόργουικ έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πρόσληψη του Γουόντερ για τη δουλειά.
Δικαιώματα φωτογραφίας:ABC Photo Archives/GI
«Πες εσύ, πες μου»
1985 (58ο Όσκαρ)
Το “Say You, Say Me” από το White Nights
Μουσική και στίχοι: Lionel Richie
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση του Richie πέρασε τέσσερις εβδομάδες στο Νο. 1 τον Δεκέμβριο του 1985 και τον Ιανουάριο του 1986. Ο Richie ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 24 Μαρτίου 1986. Gene Kelly, Donald O'Connor και Debbie Reynolds, πρωταγωνιστές της κλασικής ταινίας Singin' του 1952 in the Rain , απένειμε το βραβείο. «Εξωφρενικό», είπε ο Ρίτσι όταν έλαβε το βραβείο. «Με την πιο αληθινή έννοια της λέξης θα σας πω ότι αυτό αντιπροσωπεύει ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα».
Δικαιώματα φωτογραφίας: Συλλογή Ron Galella/Ron Galella/GI
"Μου κόβεις την ανάσα"
1986 (59ο Όσκαρ)
“Take My Breath Away” από το Top Gun
Μουσική Giorgio Moroder; Στίχος Τομ Γουίτλοκ
Σημειώσεις: Η υποβλητική ηχογράφηση του Βερολίνου πέρασε μια εβδομάδα στο Νο. 1 τον Σεπτέμβριο του 1986. Οι αστέρες της R&B Melba Moore και Lou Rawls ερμήνευσαν το τραγούδι στα Όσκαρ στις 30 Μαρτίου 1987. Η Bernadette Peters απένειμε το βραβείο στους Moroder και Whitlock.
Από αριστερά, Tom Whitlock, Giorgio Moroder
Δικαιώματα φωτογραφίας:Bob Riha, Jr./GI
«(Έχω περάσει) Η ώρα της ζωής μου»
1987 (60ο Όσκαρ)
“(I've Had) The Time of My Life” από το Dirty Dancing
Μουσική Franke Previte, John DeNicola και Donald Markowitz. Στίχος Franke Previte
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση των Bill Medley & Jennifer Warnes από την κλασική ταινία με πρωταγωνιστές τον Patrick Swayze και την Jennifer Gray (κόρη του σταρ του Cabaret Joel Grey) πέρασε μια εβδομάδα στο Νο. 1 τον Νοέμβριο του 1987. Έπαιξαν το τραγούδι στα Όσκαρ στις 11 Απριλίου 1988 Ο Ντάντλεϊ Μουρ και η Λίζα Μινέλι, πρωταγωνιστές της επιτυχίας του 1981, Άρθουρ , απένειμαν το βραβείο. Ο Franke Previte, ο τραγουδιστής των Frankie & the Knockouts, που είχε μια επιτυχία στις 10 κορυφαίες επιτυχίες, το "Sweetheart", στο Hot 100 το 1981, ευχαρίστησε τον άνθρωπο που ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από το soundtrack του Dirty Dancing, το οποίο έφτασε στην κορυφή του Billboard 200 για 18 εβδομάδες: «Λοιπόν, πριν από περίπου ενάμιση χρόνο ένας κύριος με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι έπρεπε να γράψω ένα τραγούδι για το Dirty Dancingπου θα άλλαζε τη ζωή μου. Θα ήθελα λοιπόν να ευχαριστήσω τον Jimmy Ienner που άλλαξε τη ζωή μου».
Από αριστερά: John DeNicola, Jennifer Grey, Donald Markowitz, Patrick Swayze, Frankie Previte
Δικαιώματα φωτογραφίας: Ευγενική χορηγία του AMPAS
"Η Πεντάμορφη και το τέρας"
1991 (64ο Όσκαρ)
“Beauty and the Beast” από το Beauty and the Beast
Μουσική Alan Menken; Στίχοι του Howard Ashman
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση των Celine Dion & Peabo Bryson έφτασε στο Νο. 9 τον Απρίλιο του 1992, αφού ερμήνευσαν το τραγούδι στα Όσκαρ στις 30 Μαρτίου 1992 μαζί με την Angela Lansbury, η οποία τραγούδησε το τραγούδι στην ταινία. Η ποπ ηχογράφηση των Dion & Bryson ακούστηκε πάνω από τους τίτλους τέλους. Οι βραβευμένες με Όσκαρ Shirley MacLaine και Liza Minnelli απένειμαν το βραβείο. Ο Μένκεν κέρδισε ένα δεύτερο βραβείο - καλύτερη πρωτότυπη μουσική - τη βραδιά. Ο Ashman είχε πεθάνει από AIDS στις 14 Μαρτίου 1991. Το βραβείο του έγινε αποδεκτό από τον σύντροφό του Bill Lauch, ο οποίος σημείωσε: «Ο Χάουαρντ κι εγώ μοιραστήκαμε ένα σπίτι και μια ζωή μαζί και είμαι πολύ χαρούμενος και πολύ περήφανος που το δέχομαι για εκείνον. Αλλά είναι γλυκόπικρο. Αυτό είναι το πρώτο Όσκαρ που δόθηκε σε κάποιον που χάσαμε λόγω AIDS. Δουλεύοντας στο Beauty and the Beast, ο Χάουαρντ αντιμετώπισε απίστευτες προσωπικές προκλήσεις, αλλά πάντα έδινε τον καλύτερό του εαυτό».
Από αριστερά: Peabo Bryson, Celine Dion, Angela Lansbury και οι χορεύτριες Cynthia Gregory και Kevin Jeff
Δικαιώματα φωτογραφίας:Paul Harris/GI
"Ενα ολόκληρο νέο κόσμο"
1992 (65ο Όσκαρ)
"A Whole New World" από τον Aladdin
Μουσική Alan Menken; Στίχος του Τιμ Ράις
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση του Peabo Bryson και της Regina Belle πέρασε μια εβδομάδα στο Νο. 1 τον Μάρτιο του 1993. Ο Brad Kane και η Lea Salonga, που τραγούδησαν το τραγούδι στην ταινία, ερμήνευσαν το τραγούδι στα Όσκαρ στις 29 Μαρτίου 1993. Για δεύτερη χρονιά στο μια σειρά, ο Menken (φωτογραφία πάνω φορώντας μια κορδέλα AIDS) κέρδισε δύο βραβεία. Πήρε επίσης την καλύτερη αρχική βαθμολογία. Η Λένα Χορν και ο Κουίνσι Τζόουνς, οι οποίοι συνεργάστηκαν στο άλμπουμ του καστ στο σόου του Χορν στο Μπρόντγουεϊ, The Lady and Her Music , απένειμαν το βραβείο. Ο Ράις χαιρέτησε ευγενικά τον Άσμαν στην ομιλία αποδοχής του: «Είμαι εξαιρετικά τυχερός που στέκομαι στα παπούτσια του. Ξέρω ότι θα ήταν εδώ σήμερα αν ήταν ακόμα ζωντανός».
Από αριστερά: Άλαν Μένκεν, Τιμ Ράις
Δικαιώματα φωτογραφίας:Vinnie Zuffante/Michael Ochs Archives/GI
“Οι δρόμοι της Φιλαδέλφειας”
1993 (66ο Όσκαρ)
“Streets of Philadelphia” από τη Φιλαδέλφεια
Μουσική και στίχοι Bruce Springsteen
Σημειώσεις: Η στοιχειωμένη ηχογράφηση του Σπρίνγκστιν έφτασε στο Νο. 9 τον Απρίλιο του 1994. Ο Σπρίνγκστιν τραγούδησε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 21 Μαρτίου 1994. Η Γουίτνεϊ Χιούστον απένειμε το βραβείο στον συνάδελφό της, το εικονίδιο του Νιου Τζέρσεϊ, Σπρίνγκστιν, ο οποίος ήταν τόσο εύγλωττος στην αποδοχή του όσο και στο το τραγούδι του για την ταινία του Jonathan Demme για έναν ομοφυλόφιλο δικηγόρο που απολύθηκε αφού προσβλήθηκε από AIDS: «Κάνεις την καλύτερη δουλειά σου και ελπίζεις να βγάλει τα καλύτερα από το κοινό σου και κάποιο κομμάτι του να ξεχυθεί στον πραγματικό κόσμο και στον την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, και αφαιρεί την άκρη του φόβου και μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε ο ένας τον άλλον μέσα από το πέπλο των διαφορών μας».
Δικαιώματα φωτογραφίας:Dan Groshong/AFP/GI
"Μπορεί να αισθανθείτε την αγάπη απόψε"
1994 (67ο Όσκαρ)
"Can You Feel the Love Tonight" από το The Lion King
Μουσική Elton John; Στίχος του Τιμ Ράις
Σημείωση: Η ηχογράφηση του Έλτον έφτασε στο Νο. 4 τον Αύγουστο του 1994. Ο Έλτον τραγούδησε επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 27 Μαρτίου 1995. Ο σταρ του Ρόκι και του Ράμπο , Σιλβέστερ Σταλόνε, απένειμε το βραβείο στους Ράις και Τζον. Ο John δέχτηκε το βραβείο στη μνήμη ενός αγαπημένου συγγενή: «Θα ήθελα να αφιερώσω αυτό το βραβείο στη γιαγιά μου Ivy Sewell. Πέθανε την περασμένη εβδομάδα, και ήταν αυτή που με κάθισε στο πιάνο όταν ήμουν τριών και με έκανε να παίξω. Οπότε το δέχομαι προς τιμήν της».
Από αριστερά: Elton John, Tim Rice
Δικαιώματα φωτογραφίας:AFP μέσω Getty Images
“Χρώματα του ανέμου”
1995 (68ο Όσκαρ)
“Colors of the Wind” από την Ποκαχόντας
Μουσική Alan Menken; Στίχοι Stephen Schwartz
Η ηχογράφηση της Vanessa Williams έφτασε στο Νο. 4 τον Αύγουστο του 1995. Ο Williams τραγούδησε επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 25 Μαρτίου 1996. Angela Bassett και Laurence Fishburne, οι υποψήφιοι για Όσκαρ αστέρια της βιογραφικής ταινίας What's Love Got to Do With It του 1993 της Tina Turner , απένειμε το βραβείο. Αυτό ήταν το τέταρτο Όσκαρ του Μένκεν για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι, το οποίο του επέτρεψε να ισοφαρίσει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες στην ιστορία της κατηγορίας. Δεν ανέφερε τον δίσκο στην ομιλία αποδοχής του, αλλά ευχαρίστησε τόσο τον Williams όσο και την Judy Kuhn, που τραγούδησαν το τραγούδι στην ταινία. (Η έκδοση του Γουίλιαμς εμφανίστηκε στους τίτλους τέλους).
Δικαιώματα φωτογραφίας:Timothy A. Clary/AFP/GI
«Η καρδιά μου θα συνεχίσει»
1997 (70ο Όσκαρ)
«My Heart Will Go On» από τον Τιτανικό
Μουσική James Horner; Στίχοι του Will Jennings
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Celine Dion πέρασε δύο εβδομάδες στο Νο. 1 τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 1998. Ήταν το πρώτο τραγούδι που κέρδισε Όσκαρ που μπήκε στο Hot 100 στο Νο. 1. Ο Dion ερμήνευσε επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 23 Μαρτίου 1998. Η Madonna, η οποία παρουσίασε δύο τραγούδια που βραβεύτηκαν με Όσκαρ, απένειμε το βραβείο. Αποδεχόμενος το, ο Χόρνερ ευχαρίστησε τον σκηνοθέτη της ταινίας που σκέφτηκε ένα τραγούδι, όταν αρχικά είχε δηλώσει ότι δεν ήθελε ένα τραγούδι στην ταινία του. «Τζιμ Κάμερον, σε ευχαριστώ που ήσουν σε καλή διάθεση εκείνη την ημέρα που σου έφερα το τραγούδι». Ο Χόρνερ κέρδισε ένα δεύτερο βραβείο τη βραδιά - την καλύτερη πρωτότυπη δραματική μουσική.
Δικαιώματα φωτογραφίας:Craig Sjodin/GI
"Χάνεις τον εαυτό σου"
2002 (75ο Όσκαρ)
"Lose Yourself" από 8 Mile
Μουσική Eminem, Jeff Bass και Luis Resto. Στίχος Eminem
Σημειώσεις: Ο ύμνος του Eminem πέρασε 12 εβδομάδες στο Νο. 1 από τον Νοέμβριο του 2002 έως τον Ιανουάριο του 2003. Αυτό του επέτρεψε να φτάσει στην κορυφή του "You Light Up My Life" για τη μεγαλύτερη διάρκεια στο Νο. 1 του Hot 100 από ένα τραγούδι που κέρδισε Όσκαρ. Η Barbra Streisand, παλαιότερη νικήτρια στην κατηγορία, απένειμε το βραβείο στον Resto. (Ο Eminem και ο Bass δεν εμφανίστηκαν). Κατά την αποδοχή του βραβείου, ο Resto είπε: «Είναι υπέροχο να δουλεύεις με τον Marshall [Mathers] μέρα με τη μέρα. Είναι δημιουργικός. Έχει συμφωνίες στο κεφάλι του που έχω το προνόμιο να βάζω στην κασέτα. Είναι καλός άνθρωπος, καλή καρδιά. Να σε σένα, Μάρσαλ». Ο Eminem αρνήθηκε να ερμηνεύσει το τραγούδι στην τηλεοπτική εκπομπή των Όσκαρ στις 23 Μαρτίου 2003, αλλά τελικά ερμήνευσε το τραγούδι στα Όσκαρ στις 9 Φεβρουαρίου 2020. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Δικαιώματα φωτογραφίας:Kevin Winter/GI
“Skyfall”
2012 (85ο Όσκαρ)
Μουσική και στίχοι των Adele Adkins και Paul Epworth
Σημειώσεις: Η κομψή ηχογράφηση της Adele έκανε το ντεμπούτο της και έφτασε στο Νο. 8 τον Οκτώβριο του 2012. Ερμήνευσε επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 24 Φεβρουαρίου 2013. Renée Zellweger, Richard Gere, Queen Latifah και Catherine Zeta-Jones, σταρ των καλύτερων του 2002 εικόνα, Σικάγο , παρουσίασε το βραβείο. Κατά την παραλαβή του βραβείου, ο Έπγουορθ χαιρέτισε τη σούπερ σταρ συνεργάτη του σε γράψιμο: «Και πάνω από όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω την Adele που ήταν ο καλύτερος άνθρωπος με τον οποίο έχω δουλέψει ποτέ. Είναι απολύτως καταπληκτική.”
Δικαιώματα φωτογραφίας:Robert Gauthier/Los Angeles Times/GI
"Αστο να πάει"
2013 (86ο Όσκαρ)
Το “Let It Go” από το Frozen
Μουσική και στίχοι Kristen Anderson-Lopez και Robert Lopez
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Idina Menzel ήταν, λοιπόν, παγωμένη στο Νο. 5 για πέντε συνεχόμενες εβδομάδες τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2014. Ερμήνευσε επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 2 Μαρτίου 2014. Κατά την εισαγωγή της παράστασης, ο John Travolta πρόφερε λάθος το όνομα του Menzel ως « Adele Dazeem», γεγονός που τον έκανε αντικείμενο μεγάλης κοροϊδίας στα μέσα ενημέρωσης. Στα Όσκαρ του επόμενου έτους, ο Menzel και ο Travolta εμφανίστηκαν μαζί ως παρουσιαστές, με τον Menzel να παρουσιάζει τον Travolta ως "Glom Gozingo". Ο Jamie Foxx και η Jessica Biel απένειμαν το βραβείο στους Lopezes. Ο τομέας των υποψηφίων ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός εκείνη τη χρονιά, συμπεριλαμβανομένων τραγουδιών που γράφτηκαν από τους U2 και τον Pharrell Williams. Οι νικητές το σημείωσαν αυτό στις ομιλίες αποδοχής τους. Η Άντερσον-Λόπεζ είπε «Και για τους υποψηφίους μας, είστε όλοι σταρ της ροκ». Τόσο η Άντερσον-Λόπεζ όσο και ο σύζυγός της έδωσαν το γράμμα: «Κυριολεκτικά».
Δικαιώματα φωτογραφίας:Ed Herrera/GI
"Αβαθής"
2018 (91ο Όσκαρ)
"Shallow" από το A Star Is Born
Μουσική και στίχοι των Lady Gaga, Mark Ronson, Anthony Rossomando και Andrew Wyatt
Σημειώσεις: Η ηχογράφηση της Lady Gaga και του Bradley Cooper έφτασε στο Νο. 1 στις 9 Μαρτίου 2019. Ερμήνευσαν επίσης το τραγούδι στα Όσκαρ στις 24 Φεβρουαρίου 2019, με άνεση στο πιάνο, όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία. Η Constance Wu και ο Chadwick Boseman απένειμαν το βραβείο. Το "Όλα τα αστέρια" από την ταινία του Μπόουζμαν Μαύρος Πάνθηρας ήταν υποψήφιο, αλλά όλοι ήξεραν ότι το βραβείο θα πήγαινε στο "Shallow". Η Gaga χαιρέτησε τον σύντροφό της στο ντουέτο. «Μπράντλεϊ, δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος στον πλανήτη που θα μπορούσε να τραγουδήσει αυτό το τραγούδι μαζί μου εκτός από εσένα. Σας ευχαριστούμε που πιστέψατε σε εμάς.”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου