menu

Τρίτη 17 Μαΐου 2022

H Ελλάδα ταξιδεύει στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών


Η Ελλάδα, με πάνω από 40 χρόνια παρουσία στο Φεστιβάλ των Καννών μέσω του περιπτέρου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ), για δεύτερη χρονιά φέτος θα εκπροσωπηθεί με εθνικό περίπτερο.

Πέραν του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ, που πέρυσι ένωσαν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους στο Περίπτερο για την αποτελεσματικότερη προσέλκυση διεθνών παραγωγών στην Ελλάδα, περισσότεροι φορείς, αλλά και περισσότερες δράσεις προς όφελος της κινηματογραφίας μας, θα φιλοξενηθούν εκεί:

Τέσσερα (4) Film Offices (Αθήνας, Κ. Μακεδονίας, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων), που θα λάβουν το  «βάπτισμα του πυρός» σε μια τόσο σημαντική διεθνή διοργάνωση συντονίζοντας τις δράσεις τους μαζί μας. Και τα τέσσερα αυτά  Film Offices έχουν ήδη αναπτύξει στενή συνεργασία με το Hellenic Film Commission του ΕΚΚ στους τομείς της προσέλκυσης και της διευκόλυνσης ξένων παραγωγών, αλλά και της εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού της κινηματογραφίας μας.

Η κοινή τιμητική εκδήλωση που συνδιοργανώνουν ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ΕΡΤ, η οποία για πρώτη φορά βρίσκεται στο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών, αποσκοπώντας στην ανάδειξη της αναβαθμισμένης ελληνικής συμμετοχής στο Φεστιβάλ, καρπός της εξωστρεφούς πολιτικής των φορέων, όπως το ΕΚΚ, αλλά και των ίδιων των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών.

To εύρος της ελληνικής συμμετοχής στο 75ο Φεστιβάλ των Καννών

Η ταινία «Dodo» του Πάνoυ Κούτρα, συμπαραγωγής του ΕΚΚ, αλλά και αποτέλεσμα συνεργασίας με το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου στο πλαίσιο του ελληνογαλλικού ταμείου, κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο επίσημο πρόγραμμα Cannes Premiere.

Δύο (2) φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, οι διεθνείς παραγωγές «Triangle of Sadness» και «Crimes of the Future», έχουν Έλληνες συμπαραγωγούς κι έχουν γυριστεί -μέρος τους ή εξ ολοκλήρου- στη χώρα μας, στην Εύβοια και την Αθήνα αντίστοιχα. Στη δεύτερη, που ήρθε στην Ελλάδα και χάρη στην ελληνοκαναδική συμφωνία, συμπαραγωγός είναι το ΕΚΚ μέσω του μειοψηφικού προγράμματός του.

Η διεθνής παραγωγή «Burning Days» με Έλληνα συμπαραγωγό, Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας και με χρηματοδότηση από το μειοψηφικό πρόγραμμα του ΕΚΚ διεκδικεί βραβείο στο πρόγραμμα Un Certain Regard.

H μικρού μήκους ταινία «Στον θρόνο του Ξέρξη» της Εύης Καλογηροπούλου διεκδικεί βραβείο στη Semaine de la Critique.

Στο πλαίσιο της Αγοράς του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί και φέτος η δράση Thessaloniki Goes to Cannes (συνέργεια της Αγοράς του ΦΚΘ και του ΕΚΚ) παρέχοντας ευκαιρίες για ανάπτυξη σε πέντε (5) ελληνικά κινηματογραφικά σχέδια, εκ των οποίων τέσσερα (4) έχουν χρηματοδοτηθεί από προγράμματα του ΕΚΚ. Η παραγωγός Ιωάννα Μπολομύτη θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα Producers on the Move του European Film Promotion (EFP), του οποίου μέλος είναι το ΕΚΚ και το οποίο πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ.

Triangle of sadness

Το κινηματογραφικό σχέδιο «Το αγόρι με τα γαλάζια μάτια» του Θανάση Νεοφώτιστου επιλέχθηκε να παρουσιαστεί στη δράση Focus CORPO’ 2022 της Αγοράς, η οποία υποστηρίζει νέους δημιουργούς που έχουν διακριθεί με μικρού μήκους ταινίες τους, κατά το πρώτο άλμα τους στη μεγάλου μήκους ταινία. Το σχέδιο αυτό του Θ. Νεοφώτιστου έχει χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στο πλαίσιο του Βασικού Προγράμματός του. Παραγωγός είναι η Ιωάννα Μπολομύτη. Η παραγωγός Ρομάννα Λόμπατς έχει επιλεγεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα NEW PRODUCER'S ROOM του Court Metrage, το οποίο αφορά στην παραγωγή ταινιών μικρού μήκους.

Tο ΕΚΚ όχι μόνον θα υποστηρίξει τις ταινίες και τα κινηματογραφικά σχέδια των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών που συμμετέχουν στα προγράμματα και στην Αγορά του Φεστιβάλ, αλλά παράλληλα θα προωθήσει τη σύγχρονη ελληνική κινηματογραφική παραγωγή συνολικά στους επαγγελματίες επισκέπτες του περιπτέρου από όλον τον κόσμο, αξιοποιώντας και τους νέους καταλόγους της Hellas Film με τις ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους και, για πρώτη φορά, τον κατάλογο με τα πρόσφατα ελληνικά animation.

Crimes of the Future

Το ΕΚΚ επίσης θα προβάλει στους επισκέπτες του περιπτέρου τον οδηγό (Production Guide of Greece) του Hellenic Film Commission με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος σχετικά με την προσέλκυση αλλοδαπών παραγωγών και τη διευκόλυνσή τους από τους επαγγελματίες της ελληνικής κινηματογραφίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular Posts