menu

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

Μια έκθεση για τη «Διαγραφή» και τη Μουτζούρα που είναι οι γονείς της Σκέψης


H Γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει στις 4 Νοεμβρίου τη νέα ατομική έκθεση του Κυριάκου Μορταράκου, με τίτλο «Διαγραφή».

Ο Μορταράκος, εκκινώντας από την ιδέα ότι «η διαγραφή και η μουτζούρα είναι οι γονείς της σκέψης», νομιμοποιεί και εικονοποιεί την έννοια της διαγραφής στη δουλειά του. Στο έργο του, η διαγραφή συνδέει τη μνήμη και το ίχνος με τον παρόντα χρόνο. Κατάλοιπα της σκέψης, αυτά που υπήρξαν, δομούν τον χώρο στο έργο του και παίρνουν κυρίαρχη θέση στο παρόν.

Η μουτζούρα, η διαδικασία της διαγραφής, της απόρριψης, είναι εν τέλει οι έννοιες που συνδέονται και με τον αποκλεισμό, την επιλογή, την επικράτηση αλλά και με την κοπιώδη διαδικασία της δόμησης του παρόντα χρόνου. Έτσι ολοκληρώνεται το τρίπτυχο ίχνος-μνήμη-αόριστος, που μαρτυρούν τα εγγενή όρια μεταξύ τους, με την προσθήκη της διαγραφής ή της μουτζούρας.

Οι εσωτερικοί χώροι, τα καρφωμένα παράθυρα που για τον καλλιτέχνη είναι πηγές φωτός και όχι σκότους, οι καρέκλες, οι καθρέφτες, το κρεβάτι, οι διαγραμμένες φράσεις, ακόμη και το πάτωμα –αναφορές σε υπαρκτές εικόνες του βίου του, και –πάντα- η Οι εσωτερικοί χώροι, τα καρφωμένα παράθυρα που για τον καλλιτέχνη είναι πηγές φωτός και όχι σκότους, οι καρέκλες, οι καθρέφτες, το κρεβάτι, οι διαγραμμένες φράσεις, ακόμη και το πάτωμα –αναφορές σε υπαρκτές εικόνες του βίου του, και –πάντα- η χρονικότητα, συμβολοποιήθηκαν και κυριαρχούν. Ο καλλιτέχνης δεν απορρίπτει το παρελθόν. Είναι γι’ αυτόν κινητήριος δύναμη, ενστικτώδης πηγή άντλησης εικόνων. Με την εικονοποίηση της διαγραφής φωτίζει τη χειρονομία, τη διαρκή διαδικασία παραγωγής του έργου τέχνης. Τα έργα του –λάδια σε καμβά και MDF- ποικίλων διαστάσεων, συστήνουν τη συνάφεια ανάμεσα σε αυτό που υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει. Η ανθρώπινη παρουσία απουσιάζει αλλά διαρκώς υπονοείται.

Ο Κυριάκος Μορταράκος (γ. 1948) σπούδασε ζωγραφική, νωπογραφία και σκηνογραφία στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1970-1976) με τους Γ. Μόραλη, Κ. Ξυνόπουλο και Β. Βασιλειάδη. Από το 2005 έως το 2015 υπήρξε τακτικός καθηγητής στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και από το 2015 είναι ομότιμος καθηγητής. Έργα του βρίσκονται σε Μουσεία, Πινακοθήκες, Τράπεζες, στην Κεντρική Τράπεζα της Ευρώπης και σε Ιδιωτικές Συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει είκοσι δύο ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις, στην Ελλάδα, και στο εξωτερικό (Δανία, Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα.). Η έκθεση «Διαγραφή» είναι η δεύτερη ατομική έκθεση που παρουσιάζει στη γκαλερί Ζουμπουλάκη., συμβολοποιήθηκαν και κυριαρχούν. Ο καλλιτέχνης δεν απορρίπτει το παρελθόν. Είναι γι’ αυτόν κινητήριος δύναμη, ενστικτώδης πηγή άντλησης εικόνων. Με την εικονοποίηση της διαγραφής φωτίζει τη χειρονομία, τη διαρκή διαδικασία παραγωγής του έργου τέχνης. Τα έργα του –λάδια σε καμβά και MDF- ποικίλων διαστάσεων, συστήνουν τη συνάφεια ανάμεσα σε αυτό που υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει. Η ανθρώπινη παρουσία απουσιάζει αλλά διαρκώς υπονοείται.

Ο Κυριάκος Μορταράκος (γ. 1948) σπούδασε ζωγραφική, νωπογραφία και σκηνογραφία στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1970-1976) με τους Γ. Μόραλη, Κ. Ξυνόπουλο και Β. Βασιλειάδη. Από το 2005 έως το 2015 υπήρξε τακτικός καθηγητής στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και από το 2015 είναι ομότιμος καθηγητής. Έργα του βρίσκονται σε Μουσεία, Πινακοθήκες, Τράπεζες, στην Κεντρική Τράπεζα της Ευρώπης και σε Ιδιωτικές Συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει είκοσι δύο ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις, στην Ελλάδα, και στο εξωτερικό (Δανία, Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα.). Η έκθεση «Διαγραφή» είναι η δεύτερη ατομική έκθεση που παρουσιάζει στη γκαλερί Ζουμπουλάκη.

Οι εσωτερικοί χώροι, τα καρφωμένα παράθυρα που για τον καλλιτέχνη είναι πηγές φωτός και όχι σκότους, οι καρέκλες, οι καθρέφτες, το κρεβάτι, οι διαγραμμένες φράσεις, ακόμη και το πάτωμα –αναφορές σε υπαρκτές εικόνες του βίου του, και –πάντα- η χρονικότητα, συμβολοποιήθηκαν και κυριαρχούν. Ο καλλιτέχνης δεν απορρίπτει το παρελθόν. Είναι γι’ αυτόν κινητήριος δύναμη, ενστικτώδης πηγή άντλησης εικόνων. Με την εικονοποίηση της διαγραφής φωτίζει τη χειρονομία, τη διαρκή διαδικασία παραγωγής του έργου τέχνης. Τα έργα του –λάδια σε καμβά και MDF- ποικίλων διαστάσεων, συστήνουν τη συνάφεια ανάμεσα σε αυτό που υπήρξε, υπάρχει και θα υπάρχει. Η ανθρώπινη παρουσία απουσιάζει αλλά διαρκώς υπονοείται.

Ο Κυριάκος Μορταράκος (γ. 1948) σπούδασε ζωγραφική, νωπογραφία και σκηνογραφία στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1970-1976) με τους Γ. Μόραλη, Κ. Ξυνόπουλο και Β. Βασιλειάδη. Από το 2005 έως το 2015 υπήρξε τακτικός καθηγητής στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και από το 2015 είναι ομότιμος καθηγητής. Έργα του βρίσκονται σε Μουσεία, Πινακοθήκες, Τράπεζες, στην Κεντρική Τράπεζα της Ευρώπης και σε Ιδιωτικές Συλλογές. Έχει πραγματοποιήσει είκοσι δύο ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ. Συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και διεθνείς διοργανώσεις, στην Ελλάδα, και στο εξωτερικό (Δανία, Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα.). Η έκθεση «Διαγραφή» είναι η δεύτερη ατομική έκθεση που παρουσιάζει στη γκαλερί Ζουμπουλάκη.

Info     

Διάρκεια  έκθεσης:  4 - 27 Νοεμβρίου 2021

Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Πλ. Κολωνακίου 20

Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πέμ. & Παρ. 11.00 -20.00

Τετ. & Σάβ. 11.00 –15.00

Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«Όταν ήμουν παιδί, πάντα περνούσα από ένα μουσικό μαγαζί όπου έβλεπα ένα κόκκινο ηλεκτρικό Fender

«Όταν ήμουν παιδί, πάντα περνούσα από ένα μουσικό μαγαζί όπου έβλεπα ένα κόκκινο ηλεκτρικό Fender και κάθε χρόνο το ζητούσα ως χριστουγεννιά...

Popular Posts