menu

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

Έτοιμα, ελληνικά κοκτέιλ: τα γνωρίζετε;


Είναι ώρα να αξιοποιήσουμε τα ready to drink κοκτέιλ.

Τα προ-αναμεμειγμένα κοκτέιλ είναι μια τάση που ξεκίνησε πολύ πριν από την πανδημία, αλλά αναπτύχθηκε ραγδαία χάρη σε αυτήν. Η παρασκευή ενός καλού κοκτέιλ στο σπίτι είναι ασφαλώς μια δύσκολη και περίπλοκη υπόθεση. Κάποια επώνυμα μπαρ της χώρας μας όμως, έδειξαν εντυπωσιακά αντανακλαστικά και ήρθαν για να δώσουν λύση σ’ αυτό το πρόβλημα, δημιουργώντας νόστιμα, υψηλής ποιότητας και έτοιμα για κατανάλωση, συσκευασμένα σε φιάλες μιας ή και περισσότερων μερίδων.

Τα έτοιμα κοκτέιλ ήρθαν με μια χρόνο-καθυστέρηση δεκαετίας και βάλε, ως συνέχεια των Ready to Drink, περισσότερο γνωστά σαν RTDs, δηλαδή «ποτά έτοιμα για να τα πιείς». Τα RTDs έχουν πιο βιομηχανικό χαρακτήρα και κάποια από αυτά, τα πιο πετυχημένα ίσως, όπως το Smirnoff Mule, τα Bacardi Breezer ή το Gordon’s Space συνεχίζουν να κάνουν αξιοπρεπή νούμερα ακόμη και σήμερα στην ελληνική αγορά. Θυμίζουν αναμεμιγμένα ποτά (mixed drinks) και οι σχετικά οικίες αλλά απλές τους γεύσεις, όπου υπερισχύει το βασικό αναψυκτικό της μίξης, βασίζονταν στην αναγνωσιμότητα του εμπορικού τους ονόματος, στην ευκολία της αγοράς τους (ακόμη και από τα ψυγεία των περίπτερων), στον χαμηλό τους αλκοολικό βαθμό και στον αέρα καινοτομίας που έφερναν τότε, στον χώρο των αλκοολούχων ποτών.

Τα έτοιμα κοκτέιλ παρά την φαινομενική ομοιότητα, έχουν από πίσω τους μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία και ενέργεια. Όσο για τη γεύση; Σε κάποιες περιπτώσεις είναι σαν ο ίδιος ο bartender που έχεις συνηθίσει να βλέπεις πίσω από την μπάρα, να έχει ετοιμάσει το αγαπημένο σου ποτό και να σου το στέλνει στον χώρο που θέλεις.

Καινοτόμες ομάδες bartenders «έκλεισαν» τα υπογεγραμμένα τους (signature) κοκτέιλ σε ένα μπουκαλάκι και έφεραν μερικές από τις πιο εμπνευσμένες γεύσεις στα σπίτια μας. Αυτό σημαίνει ότι μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων, χρωμάτων, εικόνων, εμπνεύσεων από παρασκευές μικρής κλίμακας, σχεδόν χειροποίητες, είναι διαθέσιμες για να καλύψουν κάθε γούστο.

Ένα από τα πρώτα λανσαρίσματα έγινε το 2015, από την εταιρεία Premium Brands, η οποία παρουσίασε το Caipi One. Η ιδέα για εκείνη την εποχή ήταν ιδιαίτερα καινοτόμος, αλλά και πιο μαζικής παραγωγής, απευθυνόμενη κυρίως σε ξενοδοχεία, κρουαζιερόπλοια, εταιρείες catering, συναυλίες κλπ.

Την τελευταία πενταετία η ανάπτυξη των ελληνικών μπαρ έφτασε στο αποκορύφωμα της. Είδαμε τα ονόματα κάποιων από αυτά, όπως το The Clumsies και το Baba–Au–Rum να αναγράφονται σε παγκόσμιες λίστες, οι bartenders άρχισαν να συνθέτουν τον κατάλογο των κοκτέιλ σε πεντάστερα ξενοδοχεία και να εμφανίζονται ως guest, κάτι σαν djs του bartending, σε κοσμοπολίτικα καλοκαιρινά θέρετρα και σε μεγάλες τουριστικές επενδύσεις του εξωτερικού, όπως στο Χονγκ Κονγκ, τη Μόσχα και το Ντουμπάι. Παράλληλα, ξεπετάχτηκαν αρκετές σχολές μιξολογίας και bartending στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Η δημιουργία και η υπογραφή των έτοιμων κοκτέιλ, ήρθε σαν φυσικό επακόλουθο της δημοτικότητας που απέκτησαν τα πρωτότυπα τους.

Το 2017 η ζήτηση των μοναδικών cocktails του αθηναϊκού The Clumsies (No 3 bar στον κόσμο για το 2020) είναι τόσο μεγάλη, που αρχίζει να δημιουργείται μια δυσκολία στην ανταπόκριση. Έτσι γεννιέται η ιδέα των προπαρασκευασμένων cocktails, θυμάται ο Νίκος Μπάκουλης, συνιδιοκτήτης και μέλος της δημιουργικής ομάδας. Θα έπρεπε όμως να διατηρηθούν και όλα τα premium χαρακτηριστικά τους. Χρειάστηκαν εκατοντάδες δοκιμές, έρευνα, πειραματισμοί και νέες τεχνικές για να φτάσουν τελικά στο επιθυμητό αποτέλεσμα, σχεδόν δώδεκα μήνες μετά, τον Δεκέμβρη του 2018 για να πρώτο-κυκλοφορήσουν τα Original Cocktails (OC).

Η σειρά OC είναι τα πέντε πιο δημοφιλή σε ζήτηση κοκτέιλ στο The Clumsies: το Forbidden Fruit, το Nostalgia, το Strawberry Daiquiri, το Clumsie Negroni και το Aegean Negroni. Όλα παρασκευάζονται με τα ίδια φυσικά υλικά, όπως και πίσω από την μπάρα του μαγαζιού και είναι σχεδόν αδύνατο, ακόμη και για έναν έμπειρο γευσιγνώστη, να αντιληφθεί τη διαφορά ανάμεσα στο εμφιαλωμένο και το φρέσκο-παρασκευασμένο. Κυκλοφορούν σε γυάλινα μπουκαλάκια των 200ml, δηλαδή για δύο μερίδες, από την Deals S.A, η περιεκτικότητα τους σε αλκοόλ κυμαίνεται από 11 έως 27% abv και η τιμή λιανικής πώλησης είναι από 7,00 έως 7,50 ευρώ.

H ομάδα του κορυφαίου bar της Θεσσαλονίκης Vogatsikou 3 δημιούργησε εν μέσω lockdown την επίσης premium σειρά VeeVee South Village, με 5 signature cocktails, από φρέσκα ελληνικά προϊόντα, κλεισμένα επίσης σε γυάλινα μπουκάλια των 200ml. Η υλοποίηση της ιδέας έγινε σε συνεργασία με την Μυρωμένη Βάτο, μια μικρή ποτοποιία της πόλης των Σερρών. Αυτό που κάνει διαφορετικό το Blind Pirate, το Luna Park,το Double Punch, το Med Smash και το Bitter Sweet σύμφωνα με το Γιάννη Κέδε, ιδιοκτήτη του V|3 και εμπνευστή της ιδέας, είναι οι πρώτες ύλες που είναι ακατέργαστες, όλες ελληνικές και προερχόμενες από μικρές φάρμες. Το αλκοόλ τους κυμαίνεται από 18 έως 22% abv και η λιανική τιμή πώλησης τους είναι 9,80 ευρώ για το κάθε ένα.

Στις αρχές του περασμένου Νοέμβρη κάνουν την εμφάνιση τους και τα πρώτα cocktails σε μεταλλικό κουτί των 330ml, από το bar Γορίλας της Θεσσαλονίκης. Να θυμίσουμε ότι το μεταλλικό κουτί είναι πλέον τρελή τάση στις ΗΠΑ, τη Μ. Βρετανία, την Ιαπωνία και η αγαπημένη συσκευασία της νεότερης γενιάς καταναλωτών (Gen-Z) για προϊόντα όπως το Hard Seltzers, το κρασί και φυσικά … η μπίρα. Η σειρά Canned Cocktails for Two αποτελείται από 14 διαφορετικές γεύσεις κλασικών παρασκευών, όπως η Paloma, η Margarita, το Mai Tai ή το Bloody Mary και η τιμή τους κυμαίνεται από 8,50 έως 12,50 ευρώ, ανάλογα με το cocktail.

Το Cocktail House από το Νέο Ψυχικό κυκλοφόρησε επίσης 10 έτοιμα κοκτέιλ, υιοθετώντας επίσης κλασικές παρασκευές, όπως το Negroni, το Old Fashioned ή το Moskow Mule σε ελαφριές, ατομικές συσκευασίες των 100ml.

Τα έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ από τον τρόπο που αγκαλιάστηκαν από τον κόσμο, φαίνεται ότι θα αποτελέσουν μια νέα τάση, αλλά και ευκολία για μια ιδιαίτερη στιγμή στο σπίτι, σε ένα party, με φίλους, ή ακόμη και δίπλα σε ένα pool bar το καλοκαίρι. Και γιατί όχι, μακάρι να ισχυροποιηθεί το εμπορικό τους όνομα σε τέτοιο βαθμό, ώστε να κατακτήσουν ακόμα και τις αγορές του εξωτερικού.

Στέφανος Κόγιας DipWSET
www.krasiagr.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular Posts