menu

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Με εισαγωγικό σημείωμα επέστρεψε το «Όσα παίρνει ο άνεμος» στο HBO Max


Η Jacqueline Stewart εξηγεί πως η «νοσταλγική» προσέγγιση της ταινίας αποσιωπά τις «κτηνωδίες του συστήματος δουλείας» της εποχής.
Πριν από δύο εβδομάδες το HBO Max αφαίρεσε προσωρινά το «Όσα παίρνει ο άνεμος» από τον κατάλογο του λόγω των αναχρονιστικών και ρατσιστικών στερεοτύπων της ταινίας. Η απόφαση πάρθηκε στον απόηχο των δραματικών εξελίξεων στις ΗΠΑ μετά την δολοφονία του George Floyd και τις διαδηλώσεις που ακολούθησαν.
Η ταινία έχει επιστρέψει πλέον στην πλατφόρμα streaming, χωρίς λογοκρισία ή περικοπές, αλλά με την προσθήκη ενός τετράλεπτου εισαγωγικού βίντεο από την καθηγήτρια κινηματογραφικών σπουδών Jacqueline Stewart.
«Βλέποντας το “Όσα παίρνει ο άνεμος” μπορεί να είναι άβολο ή οδυνηρό. Εντούτοις, είναι σημαντικό για τις κλασικές ταινίες του Χόλυγουντ να είναι διαθέσιμες στην αρχική μορφή τους για προβολή και συζήτηση» αναφέρει η Stewart.
Στο εισαγωγικό βίντεο η Stewart εξηγεί πως η ταινία παρουσιάζει τον αμερικάνικο Νότο πριν τον εμφύλιο πόλεμο «ως έναν κόσμο χάριτος και ομορφιάς χωρίς να αναγνωρίζει τις κτηνωδίες του συστήματος της δουλείας πάνω στον οποίο βασίζεται αυτός ο κόσμο» και τονίζει πως η «νοσταλγική» προσέγγιση της ταινίας αποσιωπά «την φρίκη της δουλείας, καθώς και κληρονομιά της φυλετικής ανισότητας».
Παράλληλα όμως η καθηγήτρια εξετάζει και ορισμένες λιγότερο γνωστές πτυχές της ταινίας, σημειώνοντας πως υπήρξαν αντιδράσεις για το «Όσα παίρνει ο άνεμος» ακόμα και πριν την πρεμιέρα της ταινίας το 1939.
Επίσης, η Stewart εξηγεί πως ενώ οι υποστηρικτές της ταινίας συχνά αναφέρουν το γεγονός ότι η Hattie McDaniel έγινε η πρώτη μαύρη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ, ξεχνούν πως η ηθοποιός δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει την πρεμιέρα και ούτε της επιτράπηκε να καθίσει με τα άλλα μέλη του καστ στην απονομή των Όσκαρ λόγω των νόμων φυλετικού διαχωρισμού της εποχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Röyksopp, Susanne Sundfør - Oh, Lover

Popular Posts