menu

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Όσκαρ 2020: Γέμισε «Παράσιτα» η απονομή των βραβείων


Η ξενόγλωσση ταινία από τη Νότια Κορέα έκανε τη μεγάλη ανατροπή κερδίζοντας το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Καλύτερης και Διεθνούς Ταινίας τη στιγμή που γίνεται η πρώτη διεθνής ταινία που σπάει το φράγμα της γλώσσας κερδίζοντας το μεγάλο βραβείο.

Από την αρχή αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη και ιστορική πρωτιά το γεγονός πως η ξενόγλωσση ταινία του Bong Joon Ho «Παράσιτα» (Gisaengchung) συμπεριλήφθηκε στις υποψήφιες ταινίες των Όσκαρ. Πρόκεται για την πρώτη ταινία από τη Νότια Κορέα που καταφέρνει κάτι τέτοιο και με εξαιρετική επιτυχία αν κρίνουμε από του αποτελέσματος μιας και από τις έξι υποψηφιότητες που απέσπασε, τελικά στο σύνολο κέρδισε τέσσερα βραβεία Όσκαρ επικρατώντας στις σημαντικότερες κατηγορίες. Έτσι τα «Παράσιτα» κέρδισαν τα Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, Διεθνούς Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας μετατρέποντας τη φετινή τελετή απονομή των Όσκαρ σε απόλυτο θρίαμβο για τη νοτιοκορεάτικη ταινία. Ανάμεσα στις σημερινές νίκες τις ταινίες ξεχωρίζει η ιστορική νίκη του βραβείου Καλύτερης Ταινίας καθώς γίνεται η πρώτη διεθνής- ξενόγλωσση ταινία που κερδίζει αυτο βραβείο. 
Για τα «Παράσιτα» έχουμε γράψει: Ο σκηνοθέτης Bong Joon Ho συνυπογράφοντας και το σενάριο, δημιουργεί μια ιστορία γεμάτη αντιθέσεις τις οποίες, πριν τα γυρίσματα ακόμα, επιθυμεί να οπτικοποιήσει με βάση τον χώρο- και τα δύο σπίτια είναι προσεκτικά σχεδιασμένα αλλά η πολυτελής κατοικία αποτελεί στην ουσία το βασικό σκηνικό της ταινίας. Τζαμαρίες, στριμωγμένα και βρώμικα δρομάκια, ηλιόλουστα παράθυρα, δωμάτια, διάδρομοι, σκάλες, κι άλλες σκάλες αποκτούν μια ιδιαίτερη λειτουργία στην ταινία τονίζοντας τις αντιθέσεις στις οποίες συνοψίζεται όλο το θέμα της ταινίας. Αντιθέσεις υλικές, ψυχολογικές, οικογενειακές, ταξικές.  Διαβάστε περισσότερα για τα «Παράσιτα» εδώ. ​
Αναλυτικά τα βραβεία
EPA / ETIENNE LAURENT
Καλύτερη Ταινία: «Παράσιτα»
Αφού κέρδισα το Όσκαρ για τη Διεθνή Ταινία νόμιζα πως τέλειωσα για σήμερα και ήμουν έτοιμος να χαλαρώσω... Θα πίνω μέχρι αύριο το πρωί. 
Καλύτερη Σκηνοθεσία: Bong Joon Ho
Α' Ανδρικός Ρόλος: Joaquin Phoenix  για το «Joker»
Ειτε μιλάμε για γυναικεία θέματα, για ρατσισμό, για την οικολογία στην ουσία μιλάμε για τον αγώνα απέναντι στην αδικία. Και υπάρχει αδικία σε αυτό τον κόσμο. 
Α' Γυναικείος Ρόλος: Renee Zellweger «Judy»
REUTERS / Lucas Jackson
Β' Ανδρικός Ρόλος: Brad Pitt για το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Το αφιερώνω στα παιδιά μου που με έμαθαν οσα ξέρω.
Β' Γυναικείος Ρόλος: Laura Dern για το «Ιστορία Γάμου»
Λένε "ποτέ μη γνωρίσεις τους ήρωές σου". Κι εγώ απαντάω "αν είσαι τυχερός, είναι οι γονείς σου". Ευχαριστώ τον Μπρους Ντερν και την Νταϊάν Λαντ που ήταν οι ηθοποιοί -κι όχι μόνο- ήρωές μου. Σας αγαπώ
Πρωτότυπο Σενάριο: Bong Joon Ho και Han Jin Won για τα «Παράσιτα»
Το να γράφεις ένα σενάριο είναι μοναχική υπόθεση. Δεν αντιπροσωπεύουμε στ' αλήθεια τις χώρες μας. Ομως εγώ θέλω να το αφερώσω στη Ν. Κορέα
Διασκευασμένο Σενάριο: Taika Waititi για το «Τζότζο»
Fuck off, Hitler
Φωτογραφία: Roger Deakins για το «1917»
Μοντάζ: Michael McCusker and Andrew Buckland για το «Κόντρα σε όλα»
EPA / ETIENNE LAURENT
Διεθνής Ταινία: «Παράσιτα»
Θέλω να χειροκροτήσετε τους ηθοποιούς μου που είναι όλοι εδώ απόψε. 
Οι καλύτερες στιγμές
Τα υπόλοιπα βραβεία
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Barbara Ling και Nancy Haigh «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Ήχος: Mark Taylor και Stuart Wilson για το «1917»
Ηχητικό Μοντάζ: Donald Sylvester για το «Κόντρα σε όλα»
Κοστούμια: Jacqueline Durran για το «Μικρές Κυρίες»
Οπτικά Εφέ: Guillaume Rocheron, Greg Butler και Dominic Tuohy για το «1917»
Μουσική: Hildur Guðnadóttir για το «Joker»
Τραγούδι:  «I’m Gonna Love Me Again,» από την ταινία «Rocketman» 
Μακιγιάζ και Κομμώσεις: Kazu Hiro, Anne Morgan και Vivian Baker για το «Βόμβα»
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Toy Story 4»
Ντοκιμαντέρ: «American Factory»
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: «Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)»
Κινούμενα Σχέδια Μικρού Μήκους: «The Neighbors’ Window»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

BLOW - Full Performance (Live on KEXP)

 

Popular Posts