Το ψηφιακό μέλλον, η έλλειψη εμπιστοσύνης στις γυναίκες, οι ελπίδες του Brad Pitt και η χαμένη ευκαιρία του Adam Sandler.
Οι υποψηφιότητες των Όσκαρ κάθε χρονιά επιφυλάσσουν εκπλήξεις – άλλοτε θετικές, άλλοτε αρνητικές – και αποτελούν θέμα συζήτησης, τόσο για τις επιλογές, όσο και τις ελλείψεις. Οι φετινές υποψηφιότητες δεν αποτελούν εξαίρεση και οι αντιδράσεις του κόσμου ενδεχομένως θα προβληματίσουν τους διοργανωτές και θα επιφέρουν αλλαγές στο μέλλον.
Έχοντας άλλωστε δεχτεί έντονη κριτική στο παρελθόν για τις επιλογές παρουσιαστών, οι διοργανωτές αποφάσισαν για δεύτερη συνεχή χρονιά να μην έχουν κεντρικό οικοδεσπότη στην τελετή βράβευσης. Αντίστοιχα τα σχέδια για μια νέα κατηγορία για την «πιο δημοφιλή» ταινία έχουν παραμείνει στο συρτάρι μετά την κατακραυγή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Shutterstock
Τα μεγάλα φαβορί για διάκριση στα 92α βραβεία της Ακαδημίας είναι αναμφίβολα το «Joker» του Todd Phillips, το «Κάποτε… στο Χόλιγουντ» του Quentin Tarantino και το «1917» του Sam Mendes. Το «Ο Ιρλανδός» του Martin Scorsese και το «Ιστορία γάμου» του Noah Baumbach έχουν επίσης μεγάλες πιθανότητες για να κάνουν την έκπληξη στις μεγάλες κατηγορίες, κάτι το οποίο θα χαροποιήσει ιδιαίτερα το Netflix.
Δεδομένης της κόντρας της Ακαδημίας με την πλατφόρμα streaming, θα έχει ενδιαφέρον κατά πόσο μια νέα μεγάλη επιτυχία παραγωγής του Netflix θα αλλάξει τις ισορροπίες, ειδικά με την είσοδο νέων παιχτών στον χώρο, όπως την Apple.
Shutterstock / Denis Makarenko
Η απουσία γυναικών από τις μεγάλες κατηγορίες είναι ίσως μια από τις μεγαλύτερες ενστάσεις που έχουν εκφραστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η περίπτωση της Greta Gerwig που σκηνοθέτησε το «Μικρές Κυρίες» – το οποίο είναι όμως υποψήφιο για το βραβείο καλύτερης ταινίας – έχει σηκώσει μεγάλη συζήτηση.
Πολλοί χρήστες εκτιμούν πως θα μπορούσε να αναγνωριστεί η δουλειά της Lorene Scafaria («Επικίνδυνες Κυρίες»), της Alma Har'el («Honey Boy»), της Marielle Heller («Ένας Υπέροχος Γείτονας») ή της Lulu Wang («The Farewell»), ενώ αντίστοιχη κριτική ασκήθηκε για τα βραβεία σεναρίου, όπου μόνο η Gerwig και η Krysty Wilson-Cairns («1917») είναι υποψήφιες.
Αναφορικά με τα βραβεία καλύτερου γυναικείου ρόλου, η Jennifer Lopez ίσως είναι η μεγαλύτερη αδικημένη. Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις με την ερμηνεία της ως Ramona Vega και βρέθηκε υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα. Δυστυχώς όμως για την ίδια είχε τεράστιο ανταγωνισμό στα Όσκαρ και δεν κατάφερε να πείσει τα μέλη της Ακαδημίας.
Ο Leonardo DiCaprio χρειάστηκε να κάνει μεγάλη υπομονή μέχρι να μπορέσει να πάει σπίτι του με ένα Όσκαρ και ενδεχομένως έχει έρθει η ώρα και για τον συμπρωταγωνιστή του στο «Κάποτε… στο Χόλιγουντ» Brad Pitt να τιμηθεί με ένα βραβείο. Ο 56χρονος ηθοποιός έχει προταθεί τρεις φορές – δύο φορές για Α’ ανδρικό ρόλο, για το «Η απίστευτη ιστορία του Μπένζαμιν Μπάτον» και το «Moneyball», ενώ για τον Β’ ανδρικό στο «12 πίθηκοι» – οπότε η τύχη είναι με το μέρος του.
Στην τύχη του πρωτάρη ενδεχομένως εναποθέτει τις ελπίδες του ο Antonio Banderas, ο οποίος θα βρεθεί υποψήφιος για το βραβείο Όσκαρ Α’ ανδρικό ρόλου για πρώτη φορά. Ο 59χρονος ηθοποιός άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στο δράμα του Pedro Almodóvar «Πόνος και Δόξα» δίπλα στην Penélope Cruz. Ο Banderas θα έχει να ανταγωνιστεί τους DiCaprio, Adam Driver, Jonathan Pryce και Joaquin Phoenix.
Netflix
Παρά το γεγονός ότι ο Adam Sandler έχει εκπλήξει με τον καλύτερο τρόπο τους κριτικούς με τους δραματικούς ρόλους του, όπως αντίστοιχα το κατάφερε πριν από μερικά χρόνια ο Jim Carrey, κάνοντας μια στροφή από την κωμωδία στο δράμα. Δυστυχώς όμως για τον Sandler, η ερμηνεία του στο «Άκοπο Διαμάντι» δεν ήταν αρκετή και δεν θα είναι υποψήφιος στα φετινά Όσκαρ.
Μεταξύ σοβαρού και αστείου, ο Αμερικάνος ηθοποιός «απείλησε» πως θα γυρίσει εσκεμμένα την χειρότερη ταινία που μπορεί να φανταστεί κανείς εάν δεν κερδίσει φέτος το Όσκαρ, όμως η κατά πολλούς άξιζε τουλάχιστον μια υποψηφιότητα. Μένει να φανεί εάν θα πραγματοποιήσει την απειλή του ή εάν θα συνεχίζει να εκπλήσσει θετικά κοινό και κριτικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου