Από φούτερ με θηλιά στον λαιμό μέχρι ρατσιστικά παπούτσια! Οι δημιουργίες που συζητήθηκαν περισσότερο αυτή την χρονιά.
Ο κόσμος της μόδας προκαλεί κατά καιρούς πολλές αντιπαραθέσεις. Ο χρόνος που μας πέρασε είχε πολλές από αυτές.
Κάποιες από τις δημιουργίες πασίγνωστων οίκων μόδας, κατηγορήθηκαν ότι ξεπέρασαν τα όρια και συζητήθηκαν πολύ από την παγκόσμια κοινότητα. Άλλες θεωρήθηκαν ρατσιστικές και άλλες προσπάθησαν να προβάλλουν αμφιλεγόμενα κοινωνικά και πολιτικά θέματα.
Φούτερ με θηλιά, Burberry
Ο οίκος Burberry προκάλεσε σάλο με ένα φούτερ με κορδόνια, που έμοιαζαν με θηλιά. Το παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου τον Φεβρουάριο.
Η Λιζ Κένεντι, το μοντέλο που το φόρεσε στο σόου, έγραψε στο Instagram «Η αυτοκτονία δεν είναι μόδα», αναφερόμενη στον σχεδιαστή του οίκου Ριτσάρντο Τίσκι.
Η Burberry απέσυρε το φούτερ και ζήτησε δημόσια συγνώμη που προκάλεσε «δυσφορία στο κοινό».
Πουλόβερ με «χείλια Αφρικανής», Gucci
Ο ιταλικός οίκος δέχτηκε σφοδρή κριτική για ένα πουλόβερ που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο. Πολλοί υποστήριξαν ότι έμοιαζε με πρόσωπο έγχρωμης γυναίκας, εξαιτίας των μεγάλων χειλιών στο ζιβάγκο.
Ο συνεργάτης του οίκου Gucci, Ντάπερ Νταν έγραψε στο Twitter: «Ως έγχρωμος άνδρας, βρίσκω την μπλούζα προσβλητική και καμία δικαιολογία δεν θα μου αλλάξει γνώμη». Έτσι, το πουλόβερ αποσύρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος, Μάρκο Μπιτσάρι, επισκέφτηκε την Αφροαμερικανική κοινότητα στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης, υποσχόμενος ότι ο οίκος θα προβεί σε προσλήψεις έχρωμων συνεργατών.
Πασαρέλα με σύνθημα για την ψυχική υγεία, Gucci
Τα μοντέλα στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, εμφανίστηκαν στην πασαρέλα πάνω σε έναν ιμάντα μεταφοράς, φορώντας ζουρλομανδύα.
Το μοντέλο Ayesha Tan Jones δεν μπόρεσε να αποδεχτεί το concept του σόου και διαμαρτυρήθηκε. Σήκωσε τα χέρια και στις παλάμες έγραφε: «η ψυχική υγεία δεν είναι μόδα».
Στη συνέχεια, δημοσίευσε στο Instagram ένα βίντεο και μια λεζάντα που έγραφε: «Ως καλλιτέχνης και μοντέλο που έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες όσον αφορά την ψυχική υγεία και έχει οικογένεια και αγαπημένους που πέρασαν κατάθλιψη, άγχος, ήταν σκιζοφρενείς και είχαν διπολική διαταραχή, αυτό που συνέβη στην πασαρέλα πονάει και είναι σκληρό για έναν τόσο μεγάλο οίκο μόδας όπως ο Gucci να χρησιμοποιεί αυτόν τον συμβολισμό ως μια ιδέα για δημιουργία μιας ακόμα στιγμής της μόδας».
Η σειρά εσωρούχων «Kimono», της Κιμ Καρντάσιαν
Το όνομα ήταν το πρόβλημα, καθώς παρέπεμπε στα Ιαπωνικά κιμονό, ενώ αναφερόταν σε εσώρουχα. Το ιαπωνικό κοινό, βρήκε την ιδέα της προσβλητική για το παραδοσιακό τους ένδυμα.
Το Hashtag #KimOhNo κατέκλυσε το Twitter, και η Κιμ αναγκάστηκε να μετονομάσει την σειρά σε «Skims Solutionwear». Τελικά, κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο.
Η διαφήμιση αποσύρθηκε μετά από κατηγορίες ότι προσβάλλει τους Ινδιάνους.
Υπήρξαν έντονες αντιδράσεις λόγω του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζονταν οι Ινδιάνοι, καθώς και για το γεγονός ότι το όνομα του αρώματος «Sauvage»- που σημαίνει «άγριος»- μπορεί να θεωρηθεί ρατσιστικό.
Μετά τον σάλο, η εταιρεία κατέβασε την διαφήμιση από τους επίσημους λογαριασμούς στα social media, απολογούμενη.
Η μάρκα Vans αντιμετώπισε έντονο μποϊκοτάζ στο Χόνγκ Κόνγκ, επειδή απέσυρε από έναν διαγωνισμό παπούτσια με σχέδια εμπνευσμένα από τις διαδηλώσεις στο νησί.
Τα σχεδίασε ο καναδός καλλιτέχνης Naomiso και απεικόνιζαν το κόκκινο λουλούδι - ιστορικό έμβλημα του Χονγκ Κονγκ - μαζί με μια κίτρινη ομπρέλα, ενώ στο πλάι του παπουτσιού υπάρχει ένα σχέδιο με διαδηλωτές που φορούν κράνη και μάσκες.
Η εταιρεία, όμως, απέσυρε τα σχέδια προκαλώντας την οργή των χρηστών του διαδικτύου.
Αρκετοί δημοσίευσαν φωτογραφίες και βίντεο, όπου εμφανίζονταν να πετούν τα Vans σνίκερ τους στα σκουπίδια ή να τα καίνε.
Η μάρκα δήλωσε πως δεν θέλει να παίρνει πολιτικές θέσεις.
Plus-size κούκλα, Nike
Άλλοι θεώρησαν την καινοτομία ως μια αποδοχή προς την διαφορετικότητα των σωμάτων, ενώ άλλοι θεώρησαν το μέγεθος υπερβολικό, υποστηρίζοντας ότι προβάλλει την παχυσαρκία και τον ανθυγιεινό τρόπο ζωής.
Η διαφήμιση του Calvin Klein με την Μπέλα Χαντίντ και την Λιλ Μικουέλα
Το σουπερμόντελ και η ψηφιακή φιγούρα του Instagram, φιλήθηκαν για ένα διαφημιστικό του οίκου Calvin Klein, το οποίο είχε στόχο να προβάλλει μήνυμα υπέρ των ΛΟΑΤΚΙ. Ωστόσο, δεν το κατάφερε.
Το κοινό κατηγόρησε την μάρκα ότι χρησιμοποίησε ένα τέτοιο ζήτημα για να αυξήσει τις πωλήσεις. Επίσης, βρήκε την διαφήμιση «άστοχη», καθώς η Μπέλλα δεν είναι ομοφυλόφιλη. Ο οίκος ζήτησε συγνώμη μέσω Twitter.
Mary Poppins
Με πληροφορίες από Huffpost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου