Η 91η Απονομή των Βραβείων Oscar έρχεται στις 24 Φεβρουαρίου.
Στη φετινή διοργάνωση των βραβείων Oscar μόνο αναίμακτα δεν φτάσαμε, μιας και πολλή γκρίνια, αρκετές αλλαγές και πάρα πολλές αντιδράσεις δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα μετέωρη αλλά και γεμάτη σασπένς. Σε πρώτη φάση είχαμε τη γκρίνια που συνόδευσε το βραβείο της πιο «δημοφιλούς ταινίας» που σκεφτόταν να θεσπίσει η Ακαδημία και το οποίο αποσύρθηκε λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε.
Ακολούθησε έπειτα το δράμα του κεντρικού παρουσιαστή, μιας και η επιλογή του Kevin Hart με τον οποίο είχε συμφωνήσει αρχικά η Ακαδημία ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων λόγω κάποιων ομοφοβικών αναρτήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που οδήγησε τον ίδιο στην απόφαση να μείνει εκτός και την Ακαδημία στην απόφαση να πορευτεί στα βραβεία χωρίς κεντρικό παρουσιαστή.
Και τέλος είχαμε μια ομοφωνία αντιδράσεων στην απόφαση της Ακαδημίας να πραγματοποιήσει τις απονομές των τεσσάρων βραβείων (Φωτογραφίας, Μοντάζ, Κομμώσεων- Μακιγιάζ και Live action μικρού μήκους) κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων. Οι αντιδράσεις συνέτισαν την Ακαδημία η οποία ανακάλεσε. Και κάπως έτσι φτάσαμε μια ανάσα πριν την 91η Απονομή των Βραβείων Oscar.
Πάμε να δούμε τι συμβαίνει στις βασικές κατηγορίες;
Καλύτερα ταινία
«Ένα Αστέρι Γεννιέται»
Clay Enos / Clay Enos
Παραδοσιακό χολιγουντιανό στόρι που σκηνοθετείται με σύνεση.
«Ρόμα»
Ο σκηνοθέτης σκιαγραφεί το αφηρημένο πορτρέτο της γυναίκας που τον μεγάλωσε υποβάλλοντας παράλληλα τα σέβη του στη μαγεία της ασπρόμαυρης καθημερινότητας. Ασπρόμαυρης κυριολεκτικά και μεταφορικά.
«BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»
Ο Spike Lee ωριμάζει και διαχειρίζεται επιτέλους το θυμό του για τις ρατσιστικές κοινωνίες σκηνοθετώντας μια πολιτική κωμωδία που έχει ως πρώτη της ύλη πραγματικά γεγονότα.
«Πράσινο Βιβλίο»
Οι δύο χαρακτήρες είναι η ταινία. Αυτοί, το ταξίδι και οι αναποδιές σε ένα σενάριο όπου επαναλαμβάνεται διαφοροποιημένο το ίδιο πάντοτε μοτίβο, ο Don Shirley θα μπλέξει και ο Tony Lip θα τον ξελασπώσει. Και πάλι όμως η ιστορία τους αν και προβλέψιμη αναπνέει γιατί ο Farrelly κρατάει καλά την ισορροπία μεταξύ αστείου και σοβαρού, εστιάζει στους δύο ήρωες και τους διαφορετικούς κόσμους τους και «μιλάει» μέσα από τις συζητήσεις τους.
«Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Εκπληκτικές μεταμορφώσεις και ερμηνείες από το καστ, Christian Bale, Amy Adams και Steve Carell .
«Η Ευνοούμενη»
Ο Γιώργος Λάνθιμος ουσιαστικά εξελίσσεται και εξελίσσει την κινηματογράφησή του, μένοντας, ωστόσο, πιστός στον αντισυμβατικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την τέχνη του. Αυτή τη φορά επιλέγει να αναμετρηθεί με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο με μια ταινία εποχής και τις ίντριγκες που ευδοκιμούν μέσα σε ένα παλάτι, αφήνοντας και ένα αέρα φεμινισμού τοποθετώντας σε θέσεις ισχύος μονάχα γυναίκες.
«Black Panther»
Wakanda forever, αν και υπερεκτιμημένο υστερικά.
«Bohemian Rhapsody»
Σε μια ταινία δίχως πνοή ο μόνος που αναπνέει, και αναπνέει αξιοθαύμαστα, είναι ο Rami Malek.
Οι εναλλακτικές αφίσες του Shutterstock
Οι γραφίστες του Shutterstock, όπως κάθε χρόνο, παίρνουν στα χέρια τους τις αφίσες των ταινιών που είναι υποψήφιες για Oscar Καλύτερης ταινίας και τους δίνουν ποπ αέρα.
Οι γραφίστες του Shutterstock, όπως κάθε χρόνο, παίρνουν στα χέρια τους τις αφίσες των ταινιών που είναι υποψήφιες για Oscar Καλύτερης ταινίας και τους δίνουν ποπ αέρα.
Δημιουργία του Thanh Nguyen εμπνευσμένη από το κολάζ του Βρετανού καλλιτέχνη Richard Hamilton, «Just what is it that makes today’s homes so different, so appealing?».
Ο JC Moreno διατηρώντας τον ασπρόμαυρο καμβά εμπνέεται από τον Jack Kirby.
Αφίσα της Brenda Luu η οποία εμπνέεται από τον καλλιτέχνη Kehinde Wiley και το πορτρέτο του Μπαράκ Ομπάμα.
Δουλειά της Rose-Ann Reynolds η οποία εμπνέεται από τον καλλιτέχνη Tony Fitzpatrick και την αισθητική του κολάζ.
Αφίσα της Jennifer Forrest με επιρροές από τη δουλειά της Corita Kent.
Η πουά αφίσα της Flo Lau εμπνευσμένη από τον Roy Lichtenstein.
Αφίσα του Jac Castillo εμπνευσμένη από το έργο του Daniel Danger.
Αφίσα της Alice Lee με αναφορές στη δουλειά του Andy Warhol.
REUTERS / STAFF
Alfonso Cuaron για το «Ρόμα»
Pawel Pawlikowskiι για τον «Ψυχρό Πόλεμο»
Adam McKay για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Spike Lee για το «BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»
Γιώργος Λάνθιμος για το «Η Ευνοούμενη»
Pawel Pawlikowskiι για τον «Ψυχρό Πόλεμο»
Adam McKay για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Spike Lee για το «BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»
Γιώργος Λάνθιμος για το «Η Ευνοούμενη»
Ποιοι σκηνοθέτες δεν έχουν πάρει ποτέ Oscar
Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα σκηνοθετών στην ιστορία του κινηματογράφου, όπως ο Charlie Chaplin, o Orson Welles και ο Alfred Hitchcock ή οι νεότεροι Jean-Luc Godard και Stanley Kubrick, δεν κράτησαν ποτέ το χρυσό αγαλματίδιο στο χέρι. Μπορεί να μην κέρδισαν το υψηλού κύρους Oscar Σκηνοθεσίας, η κινηματογραφική τους γραφή, ωστόσο, έλαμψε στην εποχή τους και συνχείζει να λάμπει ως τη δική μας.
Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα σκηνοθετών στην ιστορία του κινηματογράφου, όπως ο Charlie Chaplin, o Orson Welles και ο Alfred Hitchcock ή οι νεότεροι Jean-Luc Godard και Stanley Kubrick, δεν κράτησαν ποτέ το χρυσό αγαλματίδιο στο χέρι. Μπορεί να μην κέρδισαν το υψηλού κύρους Oscar Σκηνοθεσίας, η κινηματογραφική τους γραφή, ωστόσο, έλαμψε στην εποχή τους και συνχείζει να λάμπει ως τη δική μας.
Σήμερα υπάρχουν επίσης αρκετοί αξιοσέβαστοι σκηνοθέτες που δεν έχουν βραβευτεί ακόμα με το χρυσό αγαλματίδιο, με ενδεικτικότερο όλων τον Ridley Scott που όλο φτάνει στην πηγή κερδίζοντας την υποψηφιότητα αλλά ποτέ το βραβείο. Βέβαια υπάρχει πάντα η περίπτωση του Martin Scorsese που άργησε αξιοσημείωτα αλλά τελικά τα κατάφερε.
Ο Έλληνας σκηνοθέτης έχει συνδέσει το όνομά του με το Greek Weird Cinema, μία ελληνική τάση ιδιαίτερης κινηματογράφησης η οποία ζητά έναν απαιτητικό τρόπο θέασης από το κοινό.
Το Greek Weird Cinema συνέπεσε άλλωστε με την περίοδο της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας και γι' αυτό συνδέθηκε με μια γενικότερη αμφισβήτηση των παραδοσιακών εκφραστικών μέσων. Οι σκηνοθέτες του Weird Wave όμως, αμφισβητώντας το κινηματογραφικό κατεστημένο, διεκδίκησαν και κατάφεραν να κερδίσουν την αναγνώριση της διεθνούς κριτικής, αναγνώριση για την οποία στάθηκε σταθμός η ταινία Κυνόδοντας του Λάνθιμου, η βράβευσή της στις Κάννες και φυσικά η υποψηφιότητα για Oscar Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Ο Λάνθιμος πλέον ζει και εργάζεται στη Βρετανία και παρόλο που έχει αφήσει πίσω του το Greek Weird Cnema, συνεχίζει να φτιάχνει τους εντελώς δικούς του κόσμους που μιλούν για ένα κόσμο διαχρονικό. Εξελίσσεται και εξελίσσει την κινηματογράφησή του, μένοντας όμως πιστός στον αντισυμβατικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την τέχνη του.
Στην τελευταία του ταινία, την «Ευνοούμενη», απουσιάζει (πια) εντελώς η αποξενωμένη παρουσία και ομιλία των ηθοποιών μέσα στην ταινία ενώ παράλληλα ο κινηματογραφικός λόγος παύει να είναι τόσο ελλειπτικός- τάση που είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από τις προηγούμενες δύο ταινίες. Έτσι μετριάζεται κάπως η αίσθηση του ανοικείου που δημιουργούν συχνά οι ταινίες του Λάνθιμου στο κοινό.
Ο Λάνθιμος είδε την «Ευνοούμενή» του να αποσπά 10 υποψηφιότητες, στις κατηγορίες για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Α’ Γυνακείο Ρόλο, Β’ Γυνακείο Ρόλο για τη Stone, Β’ Γυνακείο Ρόλο για τη Weisz, Κοστούμια, Φωτογραφία, Μοντάζ, Πρωτότυπο Σενάριο και Παραγωή. Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης γίνεται ο πρώτος Έλληνας μοντέρ που διεκδικεί το Oscar Καλύτερου Μοντάζ.
Τι πιστεύουμε: Ο δρόμος φαίνεται να οδηγεί στον Alfonso Cuaron, αν και Λάνθιμος και Pawlikowski το αξίζουν περισσότερο.
REUTERS / STAFF
Christian Bale για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Rami Malek για το «Bohemian Rhapsody»
Bradley Cooper για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Viggo Mortensen για το «Πράσινο Βιβλίο»
Willem Dafoe για το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας»
Rami Malek για το «Bohemian Rhapsody»
Bradley Cooper για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Viggo Mortensen για το «Πράσινο Βιβλίο»
Willem Dafoe για το «Στην Πύλη της Αιωνιότητας»
Τι πιστεύουμε: Σκληρό κονταροχτύπημα μεταξύ Malek και Bale με τον δεύτερο να έχει λίγες περισσότερες πιθανότητες.
REUTERS / STAFF
Lady Gaga για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Yalitza Aparicio για το «Ρόμα»
Glenn Close για το «Η Σύζυγος»
Olivia Colman για την «Ευνοούμενη»
Melissa McCarthy για το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»
Yalitza Aparicio για το «Ρόμα»
Glenn Close για το «Η Σύζυγος»
Olivia Colman για την «Ευνοούμενη»
Melissa McCarthy για το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»
Τι πιστεύουμε: Φαίνεται πως είναι η χρονιά της Close, αν και η Colman «τα έσπασε» στην ερμηνεία της.
REUTERS / STAFF
Mahershala Ali για το «Πράσινο Βιβλίο»
Adam Driver για το για το «BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»
Sam Elliott για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Richard E. Grant για το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»
Sam Rockwell για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Adam Driver για το για το «BlacKkKlansman: H Παρείσφρηση»
Sam Elliott για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται»
Richard E. Grant για το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»
Sam Rockwell για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Τι πιστεύουμε: Μάλλον ο τυχερός θα είναι ο Grant, αλλά έχει σοβαρές πιθανότητες και ο Ali. Ο Driver βέβαια είναι πάντα καλός.
REUTERS / STAFF
Rachel Weisz για την «Ευνοούμενη»
Emma Stone για την «Ευνοούμενη»
Regina King για το «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει»
Amy Adams για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Marina de Tavira για το «Ρόμα»
Emma Stone για την «Ευνοούμενη»
Regina King για το «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει»
Amy Adams για το «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»
Marina de Tavira για το «Ρόμα»
Τι πιστεύουμε: Θα μπορούσε η King, αν και η Weisz ήταν εξαιρετική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου