Είναι ψηλός, είναι, απλός. είναι άγριος, είναι
φιλοσοφημένος, είναι απόμακρος! Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις, δεν εμφανίζεται
συχνά. Όταν το κάνει, απλά "γράφει" κινηματογραφική ιστορία. Με αφορμή
τον ερχομό της νέας ταινίας, "Λίνκολν", στην οποία πρωταγωνιστεί και την
παρουσία του στην Αθήνα, τον υποδεχόμαστε με μια παρουσίαση των
σημαντικότερων στιγμών του. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ψηλόλιγνος, ιδιόρρυθμος και ταλαντούχος ηθοποιός έρχεται στην Ελλάδα. Αυτή τη φορά, μάς επισκέπτεται για την παρουσίαση της νέας ταινίας, στην οποία πρωταγωνιστεί, και επί ευκαιρίας πρόσφατα επισκέφτηκε και το νέο μουσείο
στην Αθήνα.
Το "Λίνκολν", σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ, θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες από τις 24 Ιανουαρίου και πολλοί υποστηρίζουν ότι θα δώσει στον Ντάνιελ Ντέι Λούις το τρίτο του Όσκαρ.
Το "Λίνκολν", σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ, θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες από τις 24 Ιανουαρίου και πολλοί υποστηρίζουν ότι θα δώσει στον Ντάνιελ Ντέι Λούις το τρίτο του Όσκαρ.
Εκείνος έρχεται αυτή τη φορά για μια σύντομη επίσκεψη, παρουσιάζοντας
την ταινία του στο θέατρο Παλλάς, σε μια προβολή-εκδήλωση προς τιμήν
του, η οποία γίνεται για φιλανθρωπικούς σκοπούς, μια και τα έσοδα από τα
εισιτήρια θα διατεθούν στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών.
Η "σχέση" τους ξεκινά από το 1989, όταν ο Λούις γύρισε την ταινία Το Αριστερό μου Πόδι, που του χάρισε το πρώτο του Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.
Υποδυόμενος έναν ιρλανδό συγγραφέα, ο οποίος έπασχε από εγκεφαλική παράλυση και έχοντας ερμηνεύσει τόσο πειστικά τον ρόλο, ενέπνευσε στον έλληνα φίλο του -από τα φοιτητικά χρόνια - Γιώργο Οικονόμου, την ιδέα να παραστεί στην Ελλάδα για την πρεμιέρα της ταινίας, συνδέοντας την παρουσία του με την Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών.
Το έκανε πράγματι, κερδίζοντας "επαφή" με τους πάσχοντες και την "ευχή" τους μια και έχοντας στην τσέπη του το φυλαχτό που του χάρισαν, βραβεύτηκε αργότερα με το Όσκαρ Α΄Ανδρικού Ρόλου. Τώρα επιστρέφει, για να στηρίξει τους παλιούς του φίλους και -ίσως- να αντλήσει γούρι για τη νέα του ταινία και την επόμενη βράβευση...
Η "σχέση" τους ξεκινά από το 1989, όταν ο Λούις γύρισε την ταινία Το Αριστερό μου Πόδι, που του χάρισε το πρώτο του Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου.
Υποδυόμενος έναν ιρλανδό συγγραφέα, ο οποίος έπασχε από εγκεφαλική παράλυση και έχοντας ερμηνεύσει τόσο πειστικά τον ρόλο, ενέπνευσε στον έλληνα φίλο του -από τα φοιτητικά χρόνια - Γιώργο Οικονόμου, την ιδέα να παραστεί στην Ελλάδα για την πρεμιέρα της ταινίας, συνδέοντας την παρουσία του με την Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών.
Το έκανε πράγματι, κερδίζοντας "επαφή" με τους πάσχοντες και την "ευχή" τους μια και έχοντας στην τσέπη του το φυλαχτό που του χάρισαν, βραβεύτηκε αργότερα με το Όσκαρ Α΄Ανδρικού Ρόλου. Τώρα επιστρέφει, για να στηρίξει τους παλιούς του φίλους και -ίσως- να αντλήσει γούρι για τη νέα του ταινία και την επόμενη βράβευση...
Λίνκολν (2012)
Το 2012 φαίνεται να είναι μια επίσης εξαιρετική χρονιά για τον Ντάνιελ Ντέι Λούις μια και στο πλευρό του Στίβεν Σπίλμπεργκ, υποδύεται μία από τις αγαπημένες φιγούρες των Αμερικάνων.
Το 2012 φαίνεται να είναι μια επίσης εξαιρετική χρονιά για τον Ντάνιελ Ντέι Λούις μια και στο πλευρό του Στίβεν Σπίλμπεργκ, υποδύεται μία από τις αγαπημένες φιγούρες των Αμερικάνων.
Παρακάτω ακολουθούν κάποιοι σημαντικοί επαγγελματικοί σταθμοί του.
Ωραίο μου πλυντήριο (1986)
Ένας ρόλος "φωτιά"!
Η φυλετική ένταση στις φτωχογειτονιές του Λονδίνου, επί εποχής Θάτσερ, ξετυλίγεται μέσα από την ερωτική σχέση ενός νεαρού Άγγλου κι ενός Πακιστανού.
Σκηνοθετεί ο Στίβεν Φρίαρ.
Ένας ρόλος "φωτιά"!
Η φυλετική ένταση στις φτωχογειτονιές του Λονδίνου, επί εποχής Θάτσερ, ξετυλίγεται μέσα από την ερωτική σχέση ενός νεαρού Άγγλου κι ενός Πακιστανού.
Σκηνοθετεί ο Στίβεν Φρίαρ.
Δωμάτιο με Θέα (1986)
Είναι η ταινία όπου πρωτοεμφανίστηκε η Ελένα Μπόναμ Κάρτερ. Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις έδωσε μία από τις εξαιρετικές του ερμηνείες ως επίδοξος μνηστήρας, ενώ επίσης αξιόλογες εμφανίσεις έκαναν οι Μάγκι Σμιθ και Τζούντι Ντεντς! Το σενάριο, το οποίο μάς μετέφερε στη Φλωρεντία, στις αρχές του 20 αιώνα, παρακολουθώντας μια νεαρή αγγλίδα αστή να ερωτεύεται κάποιον κοινωνικά κατώτερο, γεγονός που επηρέασε τα σχέδιά της για εναν ήδη "προγραμματισμένο" γάμο, βασίστηκε σε νουβέλα του Ε.M. Forster.
Σκηνοθετεί ο Τζέιμς Άιβορι.
Είναι η ταινία όπου πρωτοεμφανίστηκε η Ελένα Μπόναμ Κάρτερ. Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις έδωσε μία από τις εξαιρετικές του ερμηνείες ως επίδοξος μνηστήρας, ενώ επίσης αξιόλογες εμφανίσεις έκαναν οι Μάγκι Σμιθ και Τζούντι Ντεντς! Το σενάριο, το οποίο μάς μετέφερε στη Φλωρεντία, στις αρχές του 20 αιώνα, παρακολουθώντας μια νεαρή αγγλίδα αστή να ερωτεύεται κάποιον κοινωνικά κατώτερο, γεγονός που επηρέασε τα σχέδιά της για εναν ήδη "προγραμματισμένο" γάμο, βασίστηκε σε νουβέλα του Ε.M. Forster.
Σκηνοθετεί ο Τζέιμς Άιβορι.
Η Αβάσταχτη Ελαφρότητα του Είναι (1988)
Το γνωστό μυθιστόρημα του Μίλαν Κούντερα, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη. Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις, ηγείται του καστ, το οποίο περιλαμβάνει επίσης τις Ζυλιέτ Μπινός και Λένα Όλιν. Ο τολμηρός ηθοποιός μαθαίνει να μιλά τσέχικα για τις ανάγκες του ρόλου και αρνείται να τον "διώξει" από πάνω του στα διαλείμματα των γυρισμάτων!
Το γνωστό μυθιστόρημα του Μίλαν Κούντερα, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη. Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις, ηγείται του καστ, το οποίο περιλαμβάνει επίσης τις Ζυλιέτ Μπινός και Λένα Όλιν. Ο τολμηρός ηθοποιός μαθαίνει να μιλά τσέχικα για τις ανάγκες του ρόλου και αρνείται να τον "διώξει" από πάνω του στα διαλείμματα των γυρισμάτων!
Το Αριστερό μου Πόδι (1989)
Η ταινία που τον καθιέρωσε ως ηθοποιό αξιώσεων! Ο Λούις "γίνεται" Κρίστι Μπράουν! Είναι η ιστορία ενός ιρλανδού συγγραφέα, ο οποίος έπασχε από εγκεφαλική παράλυση και έμαθε να γράφει με το μοναδικό μέλος που έλεγχε: το αριστερό του πόδι! Η ταινία του χαρίζει το πρώτο του Όσκαρ!
Η ταινία που τον καθιέρωσε ως ηθοποιό αξιώσεων! Ο Λούις "γίνεται" Κρίστι Μπράουν! Είναι η ιστορία ενός ιρλανδού συγγραφέα, ο οποίος έπασχε από εγκεφαλική παράλυση και έμαθε να γράφει με το μοναδικό μέλος που έλεγχε: το αριστερό του πόδι! Η ταινία του χαρίζει το πρώτο του Όσκαρ!
Ο Τελευταίος των Μοϊκανών (1992)
Τρία χρόνια μετά το Αριστερό μου Πόδι έρχεται "Ο Τελευταίος των Μοϊκανών". Κατά τη διάρκεια του αγγλογαλλικού πολέμου στις αποικίες της Αμερικής, ένας λευκός και δυο Ινδιάνοι κοντά στους οποίους μεγάλωσε, σώζουν από ενέδρα τις κόρες ενός Βρετανού αξιωματικού. Τις οδηγούν στον πατέρα τους, αλλά δεν δέχονται να υπακούσουν στις διαταγές των στρατιωτικών και συλλαμβάνονται.
Λέγεται ότι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων άρπαξε ένα γερό κρυολόγημα, αρνούμενος να φορέσει ένα πιο ζεστό ρούχο, γιατί δεν υπήρχε την εποχή στην οποία διαδραματίζεται το σενάριο...στο τέλος αναγκάστηκε να πάρει ισχυρή αντιβίωση! Σκηνοθέτης της ταινίας ο Τζιμ Σέρινταν.
Τρία χρόνια μετά το Αριστερό μου Πόδι έρχεται "Ο Τελευταίος των Μοϊκανών". Κατά τη διάρκεια του αγγλογαλλικού πολέμου στις αποικίες της Αμερικής, ένας λευκός και δυο Ινδιάνοι κοντά στους οποίους μεγάλωσε, σώζουν από ενέδρα τις κόρες ενός Βρετανού αξιωματικού. Τις οδηγούν στον πατέρα τους, αλλά δεν δέχονται να υπακούσουν στις διαταγές των στρατιωτικών και συλλαμβάνονται.
Λέγεται ότι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων άρπαξε ένα γερό κρυολόγημα, αρνούμενος να φορέσει ένα πιο ζεστό ρούχο, γιατί δεν υπήρχε την εποχή στην οποία διαδραματίζεται το σενάριο...στο τέλος αναγκάστηκε να πάρει ισχυρή αντιβίωση! Σκηνοθέτης της ταινίας ο Τζιμ Σέρινταν.
Τα Χρόνια της Αθωότητας (1993)
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ο Νιούλαντ Αρτσερ, μέλος της υψηλής κοινωνίας της Νέας Υόρκης, έρχεται σε σύγκρουση με τον κοινωνικό περίγυρο και θέτει σε κίνδυνο τον αρραβώνα του, όταν έλκεται από την κόμισσα Ολένσκα, μια γυναίκα που έχει ζήσει στην Ευρώπη, έχει πάρει διαζύγιο και δεν διστάζει να λέει ανοιχτά τη γνώμη της.
Γουινόνα Ράιντερ και Μισέλ Φάιφερ συμπρωταγωνιστούν, και ο μάγος Σκορσέζε κινεί τη σκηνοθετική μπαγκέτα!
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ο Νιούλαντ Αρτσερ, μέλος της υψηλής κοινωνίας της Νέας Υόρκης, έρχεται σε σύγκρουση με τον κοινωνικό περίγυρο και θέτει σε κίνδυνο τον αρραβώνα του, όταν έλκεται από την κόμισσα Ολένσκα, μια γυναίκα που έχει ζήσει στην Ευρώπη, έχει πάρει διαζύγιο και δεν διστάζει να λέει ανοιχτά τη γνώμη της.
Γουινόνα Ράιντερ και Μισέλ Φάιφερ συμπρωταγωνιστούν, και ο μάγος Σκορσέζε κινεί τη σκηνοθετική μπαγκέτα!
Εις το Όνομα του Πατρός (1993)
Εδώ ο Ντάνιελ Ντέι Λούις συνεργάζεται ξανά με τον Σέρινταν -μετά τον τελευταίο των Μοϊκανών- χάνοντας αρκετά κιλά, όπως απαιτούσε ο ρόλος, υιοθέτησε βαριά Βορειοιρλανδική προφορά και πέρασε πολύ καιρό σε ένα κελί, ώστε να μπορέσει να μπει κυριολεκτικά στο πετσί του ρόλου. Υποδύεται έναν νεαρό Ιρλανδό που αναζητά εργασία στο Λονδίνο, γνωρίζεται με χίπις και ζει μαζί τους σε κοινόβιο. Τη βραδιά που κλέβει τα χρήματα μιας πόρνης, βόμβα του ΙΡΑ σκορπά το θάνατο σε κλαμπ και από ερωτική αντιζηλία κάποιος τον καταδίδει ως βομβιστή. Έτσι αρχίζει μια άνευ προηγουμένου Οδύσσεια...
Εδώ ο Ντάνιελ Ντέι Λούις συνεργάζεται ξανά με τον Σέρινταν -μετά τον τελευταίο των Μοϊκανών- χάνοντας αρκετά κιλά, όπως απαιτούσε ο ρόλος, υιοθέτησε βαριά Βορειοιρλανδική προφορά και πέρασε πολύ καιρό σε ένα κελί, ώστε να μπορέσει να μπει κυριολεκτικά στο πετσί του ρόλου. Υποδύεται έναν νεαρό Ιρλανδό που αναζητά εργασία στο Λονδίνο, γνωρίζεται με χίπις και ζει μαζί τους σε κοινόβιο. Τη βραδιά που κλέβει τα χρήματα μιας πόρνης, βόμβα του ΙΡΑ σκορπά το θάνατο σε κλαμπ και από ερωτική αντιζηλία κάποιος τον καταδίδει ως βομβιστή. Έτσι αρχίζει μια άνευ προηγουμένου Οδύσσεια...
The Boxer (1997)
Ένας πυγμάχος -πρώην αγωνιστής του ΙΡΑ- αποφυλακίζεται και ζει τη βία και ένα νέο κύκλο αίματος καθώς θέλει να συμβάλει στις προσπάθειες για ειρήνη ανάμεσα στις κοινότητες προτεσταντών και καθολικών. Σκηνοθετεί ο Ντάνι Φλιν.
Να σημειώσουμε ότι μέρος της προπόνησής του έκανε κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα! Οι μποξέρ με τους οποίους ζήτησε να αναμετρηθεί, γέλασαν, όταν είδαν το λιγνό σωματότυπό του. Λίγο αργότερα, κάποιος από αυτούς αποχωρούσε με σπασμένη μύτη...
Ένας πυγμάχος -πρώην αγωνιστής του ΙΡΑ- αποφυλακίζεται και ζει τη βία και ένα νέο κύκλο αίματος καθώς θέλει να συμβάλει στις προσπάθειες για ειρήνη ανάμεσα στις κοινότητες προτεσταντών και καθολικών. Σκηνοθετεί ο Ντάνι Φλιν.
Να σημειώσουμε ότι μέρος της προπόνησής του έκανε κατά την επίσκεψή του στην Ελλάδα! Οι μποξέρ με τους οποίους ζήτησε να αναμετρηθεί, γέλασαν, όταν είδαν το λιγνό σωματότυπό του. Λίγο αργότερα, κάποιος από αυτούς αποχωρούσε με σπασμένη μύτη...
Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης (2002)
Νέα Υόρκη, 1846. Η άγρια μάχη ανάμεσα σε ντόπιους Αγγλοσάξονες και Ιρλανδούς μετανάστες καταλήγει σε μακελειό. Δεκαέξι χρόνια αργότερα ο γιος του νεκρού ηγέτη των Ιρλανδών φεύγει από το άσυλο στο οποίο τον είχαν οδηγήσει και μπαίνει στην υπηρεσία τού αρχηγού των συμμοριών στη συνοικία του Μανχάταν Πέντε Σημεία. Απώτερος στόχος του είναι να τον σκοτώσει, εκδικούμενος έτσι το θάνατο του πατέρα του.
Ο Μάρτιν Σκορσέζε δίνει ένα ακόμη αριστούργημα στην παγκόσμια κινηματογραφία και ο Λούις μία ερμηνεία που δεν ξεχνιέται εύκολα!
Νέα Υόρκη, 1846. Η άγρια μάχη ανάμεσα σε ντόπιους Αγγλοσάξονες και Ιρλανδούς μετανάστες καταλήγει σε μακελειό. Δεκαέξι χρόνια αργότερα ο γιος του νεκρού ηγέτη των Ιρλανδών φεύγει από το άσυλο στο οποίο τον είχαν οδηγήσει και μπαίνει στην υπηρεσία τού αρχηγού των συμμοριών στη συνοικία του Μανχάταν Πέντε Σημεία. Απώτερος στόχος του είναι να τον σκοτώσει, εκδικούμενος έτσι το θάνατο του πατέρα του.
Ο Μάρτιν Σκορσέζε δίνει ένα ακόμη αριστούργημα στην παγκόσμια κινηματογραφία και ο Λούις μία ερμηνεία που δεν ξεχνιέται εύκολα!
Θα Χυθεί Αίμα (2007)
Μεσολαβούν πέντε χρόνια από την προηγούμενη ταινία (Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης) και ο Ντάνιελ Ντέι Λούις δέχεται να παίξει έναν ρόλο που του χάρισε δικαιωματικά το δεύτερο Όσκαρ!
Τέξας, αυγή του 20ού αιώνα. Αυτή τη φορά υποδύεται τον χρυσοθήρα Ντάνιελ Πλέινβιου ανακαλύπτει τυχαία πετρέλαιο. Τα επόμενα χρόνια, έχοντας πλάι του το παιδί ενός νεκρού εργάτη, το οποίο παρουσιάζει σαν δικό του, θα μεταμορφωθεί σε στυγνό επιχειρηματία. Όσο ο πλούτος του αυξάνεται τόσο αποξενώνεται από τους γύρω του. Κάτι ανάλογο από άποψη σκληρότητας και βίας...η οποία φαίνεται να πηγαίνει γάντι στον Ντάνιελ μας!
Μεσολαβούν πέντε χρόνια από την προηγούμενη ταινία (Οι Συμμορίες της Νέας Υόρκης) και ο Ντάνιελ Ντέι Λούις δέχεται να παίξει έναν ρόλο που του χάρισε δικαιωματικά το δεύτερο Όσκαρ!
Τέξας, αυγή του 20ού αιώνα. Αυτή τη φορά υποδύεται τον χρυσοθήρα Ντάνιελ Πλέινβιου ανακαλύπτει τυχαία πετρέλαιο. Τα επόμενα χρόνια, έχοντας πλάι του το παιδί ενός νεκρού εργάτη, το οποίο παρουσιάζει σαν δικό του, θα μεταμορφωθεί σε στυγνό επιχειρηματία. Όσο ο πλούτος του αυξάνεται τόσο αποξενώνεται από τους γύρω του. Κάτι ανάλογο από άποψη σκληρότητας και βίας...η οποία φαίνεται να πηγαίνει γάντι στον Ντάνιελ μας!
Nine (2009)
Το 2009 ο Λούις μάς κάνει να τρίβουμε τα μάτια μας! Παίζει στο μιούζικαλ Εννέα που αποτελεί μεταφορά του κλασικού αριστουργήματος «8½» του Federico Fellini.
Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις πρωταγωνιστεί πλαισιωμένος από ένα all-star γυναικείο cast, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ρομπ Μάρσαλ. Πλάι του οι Πενέλοπε Κρουζ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Σοφία Λόρεν, Νικόλ Κίντμαν!
Το 2009 ο Λούις μάς κάνει να τρίβουμε τα μάτια μας! Παίζει στο μιούζικαλ Εννέα που αποτελεί μεταφορά του κλασικού αριστουργήματος «8½» του Federico Fellini.
Ο Ντάνιελ Ντέι Λούις πρωταγωνιστεί πλαισιωμένος από ένα all-star γυναικείο cast, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Ρομπ Μάρσαλ. Πλάι του οι Πενέλοπε Κρουζ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Σοφία Λόρεν, Νικόλ Κίντμαν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου